כנס 'אחד לאחד'
כנס 'אחד לאחד'צילום: יחצ

כנס ''אברכים מצטיינים'' של קרן ''אחד לאחד'' התקיים היום (א') במעמד הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו ורב העיר רמת-גן לשעבר הרב יעקב אריאל.

בכנס השתתפו כמאה אברכים מצטיינים מ-40 ישיבות של הציונות הדתית ברחבי הארץ, אשר צפויים להפוך לדור הבא של המנהיגות הרוחנית בציבור הדתי-לאומי.

קרן "אחד לאחד" הוקמה ע"י הרב יצחק נריה, נכדו של הרב משה צבי נריה הנחשב 'כאבי הכיפות הסרוגות'. הקרן מסייעת לעמלי תורה במוסדות תורניים לאומיים ברחבי הארץ במטרה להכשיר את המנהיגים הרוחניים הבאים ולהחזיר את התורה אל לב הציונות הדתית.

הקרן מעניקה מלגות הצטיינות בסך 3000 שקלים בחודש לאברכים ציוניים ומצטיינים, על מנת שאלו יוכלו להתרכז בלימוד התורה ויצמחו להיות גדולי התורה הבאים.

מייסד הקרן הרב נריה אמר במהלך הכנס כי הקרן הוקמה על מנת להחזיר את התורה ללב השיח בשלל הזרמים בציונות הדתית ולהרבות תורה בישראל, זאת על-ידי תמיכה בעמלי תורה מישיבות הציונות הדתית.

הרב לאו: להמשיך לגדל גדולי תורה

הרב הראשי דוד לאו אמר "יש לי את הזכות לעמוד מול עמלי תורה, מול אנשים שנותנים לעם ישראל כאן במדינתו וארצו כח לעסוק בעבודת ה'". הרב לאו ביקש להעביר מסר לאברכים ואמר "מבקש מכם להפיץ תורה ולהעבירה ולא לשמור אותה לעצמכם".

"כאשר יהודי מרגיש קשר לבית המדרש הוא מתחבר לתורה, עליכם למצוא קשר בין הלומדים והתורה", הדגיש הרב הראשי.

הרב יצחק נריה התייחס לחוסר הרצון של האברכים להשמיע דעתם בתקשורת ואמר "אנו חיים בעולם שאין בו וואקום ולכן חייבים להיכנס גם למקומות אשר פנינו אינה חפצה בהם, אף אברך לא רוצה את החשיפה אך אנו רוצים יחד לייקר את מעמדה של התורה וחייבים לראות איך מגיעים עם המסר לתקשורת".