מפקד שירותי הכבאות, דדי שימחי
מפקד שירותי הכבאות, דדי שימחיצילום: פלאש 90

נציב הכבאות, דדי שמחי, תועד בסרטון בו הוא נשמע מאיים לכאורה על כבאי שהגיש תלונה במשטרה, תוך שימוש במילים בוטות.

הסרטון פורסם הערב (ראשון) בערוץ 20. הסערה החלה לאחר שיושב ראש ועד עובדי הכיבוי בכפר סבא פנה לממונים עליו ולנציב בטענה כי מפקד מחוז יהודה ושומרון סטר לו בעת ששהו בכנסת בדיון שהתקיים בנושא המחלקות בין הכבאים לנציב הכבאות.

הכבאי טען כי לא קיבל מענה לפנייתו ולכן החליט לפנות בתלונה למשטרה בגין התקיפה. מאז, החל מחול שדים בתוך שירותי הכיבוי. ועדה הוקמה על ידי הנציב כדי לבדוק את האירוע ובשבוע שעבר התארח הנציב שמחי בתחנת הכיבוי בכפר סבא, שם שהה גם הכבאי שהותקף. הכבאי, רואי כהן, פנה אליו בשאלה על יחסו לתקיפה שלטענתו לא זכתה לטיפול הראוי והתלונן בין השאר כי במקום לטפל בתלונה, הנציב בחר דווקא לקדם את התוקף.

כהן נשמע בהקלטה אומר לשמחי, "איך זה שאותי תקפו בכנסת ליד כולם ולא עשית שום דבר? רק לפטר אותי רציתם". הנציב השיב בצורה בוטה, "הלכת לחקירת משטרה? תזכור שיש שני צדדים למקל. תקשיב טוב טוב...למקל יש שתי קצוות, הלכת למשטרה? על הראסי. תזכור מה אמרתי, יש שני צדדים למקל". שמחי לא הסתפק בזה ובהמשך דבריו אמר לכבאי אחר, תוך שהוא מכוון לרואי כהן, "ראית מה הוא אמר לי? אם לא היו לי את הדרגות האלה אתה יודע מה הייתי עושה לו? אתה יודע איך הייתי מכדרר אותו? בפה, אבל אני שמו לי את הדרגות אז אני חייב להיות מסודר".

בכיר בשירותי הכבאות התייחס בחומרה לאירוע. "לצערי זה נראה ונשמע כמו עבריין שמאיים על האיש שלו שהעז ללכת למשטרה. זה נראה רע מאוד והנציב חייב לתת הסברים ולעמוד לדין".

אבי אנקורי, יו"ר ארגון הכבאים אמר בתגובה לסרטון, "צר לי שדדי שמחי בחר לקדם בכיר במערך שהיכה עובד אחר. צר לי שהוא בחר לתקוף מילולית את העובד המוכה. חשוב לי להעביר מסר לאזרחי המדינה שהקלטת שבה דדי שמחי מככב זאת לא באמת התרבות הארגונית במערך הכבאות וזה לא משקף את ההון האנושי".

משירותי הכיבוי נמסר בתגובה, "הנציב הבהיר לכבאי שפנה אליו כי מאחר והגיש תלונה למשטרה הוא מנוע מלהתייחס לנושא. בדבריו לא היה משום איום. מי שטוען זאת הם אלו שבצעו הקלטת סתר של מפגש של הנציב עם לוחמי אש והעבירו את תוכנו לתקשורת במטרה לנגח את הנציב כחלק מסכסוך העבודה עם ועד הכבאים".