צו ראשון בבית ספר
צו ראשון בבית ספרצילום: הודיות

בכפר הנוער "הודיות" שבגליל התחתון אשר בפיקוח המנהל לחינוך התיישבותי, פנימייתי ועליית הנוער במשרד החינוך, לקחו חלק בפיילוט – שטח בית הספר הפך ללשכת גיוס והכיתות הפכו למרפאה, לחדר מחשבים וכן לחדר המתאים למבחנים פסיכוטכניים.

היוזמה יצאה לפועל בהובלת לשכת הגיוס בטבריה ובשיתוף פעולה של הצוות החינוכי בכפר הנוער.

בבית הספר מציינים כי היוזמה נולדה לאחר שבהנהלת הכפר חשו כי החניכים מקבלים לעיתים ציונים שאינם הולמים את כישוריהם האישיים.

"שמנו לב שחניכים בעלי נתונים טובים פשוט מתרסקים בצו הראשון ושייכנו זאת לעובדה שהתלמידים יוצאים מסביבתם הטבעית, כאשר רבים מהם עולים חדשים עם קשיי שפה", מדגיש עופר ירושלמי, מנהל הבית הספר שעמד מול הצבא והיה שותף להכנת התלמידים לקראת המבדקים.

"לכן, במשך שלושה חודשי הכנה אינטנסיביים, עברו כלל החניכים את מבדקי הצו הראשון בכפר עצמו כאשר הבוחנים עצמם הגיעו אל הכפר עצמו על מנת להעביר את שרשרת המבדקים".

טספהון רדה תלמיד כיתה י"א סיפר "בית הספר הפך ללשכת גיוס. הרגשתי בטוח בעצמי – הרגשתי בבית ולא נלחצתי מהמבחנים. אם הייתי עושה את המבחנים במקום שאני לא מכיר, סביר להניח שהייתי נלחץ. אני מקווה שהציונים שלי יהיו טובים כדי שאצליח להגיע לשלדג".

מנכ"ל הכפר אלי שטיין הוסיף כי "כפר הנוער הודיות חרט על דגלו לעודד שירות משמעותי בצה"ל וכיום אנו נושקים ל 100% גיוס למרות שמדובר בנוער המורכב ברובו מעולים חדשים. אנו מודים ללשכת הגיוס בטבריה שהובילה את המהלך ואשר בלעדיה זה לא היה יוצא לפועל. לשירות משמעותי בצה"ל, יכולת לשנות את גורלם ועתידם של החניכים שלנו ולכן את עיקר המאמץ אנו משקיעים בשלבים הראשונים שהם למעשה השלבים החשובים ביותר בהליך הגיוס".