מייסד פייסבוק, מארק צוקרברג
מייסד פייסבוק, מארק צוקרברגצילום: רויטרס

מניית פייסבוק ספגה את הירידה התלולה ביותר בערכה מאז 2015, על רקע דיווחים כי חברת פרסום פוליטית קיבלה מידע פרטי על מיליוני משתמשים ללא הסכמתם.

פוליטיקאים בארה"ב ובאירופה דורשים מיו"ר החברה, מרק צוקרברג, להופיע בפני מחוקקים ולהסביר כיצד קרה שחברת Cambridge Analytica הבריטית הצליחה להשיג את המידע האישי.

העובדה שחברה זו סייעה לדונלד טראמפ לנצח בבחירות האחרונות מגבירה את ההתעניינות.

פייסבוק כבר מסרה עדות לגבי האופן בו מומחי תעמולה רוסיים ניצלו את הרשת החברתית בתקופת הבחירות לנשיאות ארה"ב, אך צוקרברג עצמו מעולם לא נאלץ להופיע בפני מחוקקים ולתת הסברים. אתר Time ניבא כי הלחץ הנוכחי עלול לגרור בהמשך רגולציה נוקשה יותר על פייסבוק.

הסנטורים איימי קלובושר (דמוקרטית ממינסוטה) וג'ון קנדי (רפובליקני מלואיזיאנה) דרשו מיו"ר ועדת המשפט לזמן גם את יושבי הראש של טוויטר וגוגל לתשאול ציבורי.

"היעדר הפיקוח על האופן בו נאגר מידע ואופן מכירתן של מודעות פוליטיות מעלה חששות לגבי האמינות של הבחירות האמריקניות, ולגבי זכויות לפרטיות" כתבו הסנטורים. ישיבה עם יושבי ראש הרשתות החברתיות תאפשר לוועדה ללמוד "מה נעשה כדי להגן על המידע של אמריקנים ולצמצם שימוש לרעה בפלטפורמות, כמו גם לברר אילו אמצעים יש לנקוט לפני הבחירות הבאות".