ראש הממשלה בישיבת ממשלה בנגב

הממשלה התכנסה היום (שלישי) לישיבה מיוחדת בדימונה, ובמהלכה הגיב ראש הממשלה בנימין נתניהו למתקפה של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נגד שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן.

''אתמול שמענו את יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בהתבטאות מקוממת, אנטי אמריקנית. קורה כאן דבר שלא קרה כאן עשרות שנים, אולי לא קרה אף פעם מאז הקמת הרשות הפלסטינית", אמר נתניהו.

''הממשל האמריקני הפסיק לפנק את הפלסטינים. הוא תובע מהם דברים יסודיים שהיה צריך לתבוע מהם כל הזמן: הכרה בזכות קיומה של מדינת ישראל, בהיותה של מדינת ישראל מדינת הלאום של העם היהודי, בהפסקת התמיכה בטרור, בהפסקת מימון הטרור ועידודו''.

''הפלסטינים בהלם", הוסיף ראש הממשלה, ''וכמו ילד מפונק שפינקו אותו כל השנים, בבת אחת אומרים לו: "די, עד כאן". והם בהלם, ובהיותם בהלם הם מאבדים עשתונות והאמת שלהם יוצאת לאור: הם לא מעוניינים בהידברות והם מסרבים להגיע לשלום''.

אתמול, כזכור, כינה אבו מאזן את השגריר פרידמן "בן כלב ומתנחל", בעקבות ביקורת שמתח פרידמן על כך שהרשות לא גינתה את הפיגועים האחרונים שבהם נרצחו שלושה יהודים.

השגריר האמריקני הגיב אמש לגידופיו של אבו מאזן, ואמר באירוע בבנייני האומה ״שלושה יהודים נרצחו בדם קר והתגובה מהרשות הפלסטינית הייתה דממה. אבו מאזן בחר להגיב לפני כמה דקות והוא קרא לי 'בן כלב'. זו אנטישמיות או מחלוקת פוליטית? אני לא אחליט. אשאיר את זה לכם".

סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי, אמרה בתגובה לדברי יו"ר הרשות הפלסטינית כי "‏אבו מאזן הרחיב אתמול את מילון הקללות כלפי הממשל האמריקאי במתקפה המכוערת על השגריר פרידמן".

חוטובלי צייצה בחשבון הטוויטר שלה כי ''זוהי תמצית הסיפור הפלסטיני כולו - במקום לגנות טרור ולעסוק בבניית העתיד הפלסטיני, עסוק המנהיג הפלסטיני בפיזור האשמות. העולם כבר מבין מי הבעיה במזרח התיכון".