השר כחלון עם ערן יעקב ומשה אשר
השר כחלון עם ערן יעקב ומשה אשרצילום: חורחה נובומינסקי, לע"מ.

בירושלים נערך היום (רביעי) טקס חילופי מנהלי רשות המסים עם פרישתו מהתפקיד של משה אשר וכניסת מחליפו ערן יעקב.

הטקס נערך במעמד שר האוצר, משה כחלון, השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל, צמרת משרד האוצר ורשות המסים, בכירי משרד המשפטים, מפכ"ל משטרת ישראל, רב ניצב רוני אלשיך ומבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא.

שר האוצר משה כחלון אמר באירוע, "התכנסנו לחילופים בין שני מנהלים מהיעילים והמקצועיים במדינת ישראל. משה אשר עמד בכל היעדים שהממשלה הציבה לו והוביל שינויים פורצי דרך".

"הציבור רוצה לדעת שגובים ממנו בצורה מאוזנת וללא אפליה. על פי הביקורת אפשר לדעת שהצלחנו", הוסיף כחלון.

הוא פנה לערן יעקב והודה לו על שירותו כממונה על השכר וציין כי "כל שקל שתביא יחזור לציבור".

מנהל רשות המסים היוצא, משה אשר, סיפר כי "החוסן הכלכלי והחברתי של ישראל מבוסס על גביית מסים שוויונית, יעילה והוגנת".

"בכספים הנגבים מציבור משלמי המסים מאפשרים את קיומה של המדינה, בטחונה, פיתוחה וקביעת איכות החיים של אזרחיה. עם כניסתי לתפקיד לפני חמש שנים הצבתי לרשות המסים מספר מטרות על: להיאבק ולצמצם את הכלכלה השחורה, הלא מדווחת, ולהגביר את גביית המסים, שיפור השירות לאזרח ולציבור המייצגים, ייעול מערכת המס, בדגש על הכנסת טכנולוגיות ושיטות עבודה חדשות ותהליכים אוטומטיים ועדכון חקיקת המס, כך שתהיה עדכנית יותר, יעילה יותר וצודקת יותר", הוסיף משה.

מנהל רשות המסים הנכנס, ערן יעקב ציין כי "כמי שעבד שנים ברשות המסים ובשנים אחרונות היה שותף לליבת העשייה אני יכול לומר שאני מקבל לידי רשות מסים מקצועית ואיתנה עם אנשים מצוינים המבצעים את עבודתם נאמנה, עולים על כל יעדי הגביה שנה אחר שנה, ולוקחים חלק משמעותי בשמירה על חוסנה הכלכלי של מדינת ישראל".

הוא קרא להגברת אמון הציבור ברשות. "ישנה חשיבות גבוהה בשיפור השירות לציבור ולהגברת האמון הציבורי ברשות המסים. בתור משרתי ציבור חובה עלינו לזכור את הציבור אותו אנו אמונים לשרת מידי יום, במתן שירות שוויוני, איכותי ויעיל. עלינו להשקיע בפישוט תהליכים, הפחתת בירוקרטיה בין הרשות לאזרח והגברת הזמינות והשקיפות".

"בכדי להגשים את היעדים הללו נשקיע בהפיכת הרשות לגוף טכנולוגי ודיגיטלי יותר, נשפר את ממשקי העבודה בתוך הרשות ובין הרשות לבין הציבור הרחב, נשקיע בצעדי אכיפה יעילים וממוקדים, בכדי להגיע לאוכלוסייה החייבת בדיוק הרב ביותר. ככל שנספק שירות יעיל ונוח, נדאג למיצוי זכויות של הזכאים במינימום מאמץ ונאפשר דיווחים פשוטים ונוחים, כאשר המידע ברור ונגיש לכל, כך נגשים את מטרתנו כרשות מסים", סיכם יעקב.