אלעד מוקדס שזכה במקום הראשון
אלעד מוקדס שזכה במקום הראשוןצילום: עומר כהן

מאות אנשים מילאו בשבוע שעבר את היכל התרבות ביד בנימין בערב שהוקדש כולו לסרטי הגמר של בוגרי בית הספר לקולנוע יהודי תורת החיים. בסיום הערב התקיים טקס חלוקת פרסים במעמד ראש המועצה ואנשי ציבור.

בפרס הסרט הטוב ביותר,זכה סרטו של הבמאי אלעד מוקדס, תלמיד הישיבה הגבוהה מצפה יריחו "אנו רצים". בפרס התסריט והבימוי הטובים ביותר זכה סרטו של הבמאי יהונתן הזה "למען השיימינג".

סרטו של מוקדס נוגע בשאלות רבות ששואלים צעירים בישיבות - היחס בין לימוד לעשייה, בין צפייה חיצונית מול מעורבות פעילה. הסרט פותח פתח ייחודי לעולם תלמידי הישיבות ומציג מאבק פנימי עכשווי ואמיתי.

בסוף הקרנת הסרט, הפתיע הבמאי מוקדס והשחקנים כשעלו לבמה וסיימו את הש"ס למול עיניהם המשתאות של 500 הצופים.

סרטו של יהונתן הזה, עסק בתופעת השיימינג - מה קורה לר"מ בישיבה תיכונית שיום אחד מתגלה סוד מעברו הרחוק על הטרדה מינית בה היה מעורב. הסרט נוגע בתופעה המוכרת ובהתמודדות עם התופעה.

סרטים נוספים שהוקרנו בערב הגמר הם "אל תלכי לי" של הבמאי פנחס חותה, העוסק באדם עם סכיזופרניה וההתמודדות של החברה עם התופעה, הסרט "שעות קבלה" של הבימאית לאה אונגר שעוסק בבעיית הרישום לישיבות התיכוניות והסרט "פוקח עוורים" של הבמאית ליאת גרינברג, שעוסק במציאות בדיונית בה כל העולם עוורים, ומה קורה בו למי שרואה.

אופיר טריינין, במאי יוצר ומרצה בתחום הדוקו בביה"ס אמר, "אני מאחל ומאמין שהסרטים יתקבלו לפסטיבלים בארץ ובעולם ויביאו את קולם הייחודי לעולם".

אורי גרודר, אחראי תחום יהדות ומורשת ישראל בכאן 11, שהשתתף באירוע סיפר, "לשמחתי האיכות לא נפלה ואף עלתה בחלק מהסרטים על הקרנות של סרטי גמר בבתי ספר אחרים לקולנוע בארץ. ללא ספק הסרטים הזוכים ראויים להיות מוקרנים בפסטיבלי סרטי סטודנטים בעולם ולייצג את ישראל ואת המגזר הדתי והאמוני בכבוד גדול".

"אני עוקב אחרי ביה"ס ומגלה שהוא הולך ומשתפר ומעורר השראה ולכן נראה לי שאדם דתי לא צריך ללכת לחפש ללמוד במקום חילוני או מעורב כשיש כזה מקום", הוסיף גרודר.