הרב שבח הי"ד
הרב שבח הי"דצילום: דוד דביולר / כולל 'כרמי משפט' ענב

"מרכז מורשת הרמב"ם", בטבריה, בשיתוף תקשוב מחוז מרכז במשרד החינוך הפיק השנה, חידון לבתי הספר בשומרון והאזור, בהלכות הפסח עפ"י הרמב"ם.

החידון הוקדש לעילוי נשמתו של הקדוש הרב רזיאל שבח הי"ד שנרצח בשומרון והיה איש של תורה וחסד. הרב רזיאל, בין יתר עיסוקיו הרבים היה גם שוחט, ובשנים האחרונות היה שותף בהדגמה של שחיטת קרבן הפסח.

מארגני החידון מספרים כי הרב רזיאל היה דואג לצרכי הפסח לאנשי השומרון, ובין יתר תחביביו היה עורך חידונים על הלכות חגי ישראל לילדי חוות גלעד בה גר ובישובים נוספים.

החידון החל בפעילות בית ספרית בכל אחד מבתי הספר המשתתפים בחידון, הלימוד התבצע באמצעות חוברת דיגיטלית שנשלחה לבתי הספר והופקה במיוחד עבור החידון.

התלמידים למדו באופן עצמאי וכן במסגרת שיעורי הלכה בבית הספר. כשלב ראשון, התלמידים התמודדו בחידון מתוקשב בית ספרי.

יום השיא של החידון התקיים אתמול, התלמידים התחברו למחשבים בבבתי הספר, והתקיים חידון אינטרנטי מעמיק בסגנון "וובינר". את החידון הנחה הרב חנוך וסרמן, חברותא של הרב רזיאל שבח וצפו בו כיתות הילדים המתמודדים, נציגות מחוז מרכז במשרד החינוך ומשפחת שבח.

החידון האינטרנטי
החידון האינטרנטיצילום: מרכז מורשת הרמב"ם

במקום השלישי זכתה אילת השחר אופן, מבית הספר נחלת צבי בנות באלון מורה, במקום השני זכה אביתר הלל מבית ספר ברקאי בקרני שומרון, ובמקום הראשון זכתה אחינועם בדיחי מבית הספר נחשון בנות בקדומים.

חידון זה היה ראשון מבין סדרת חידונים שעתידים להתקיים בפריסה ארצית, מבית מרכז מורשת הרמב"ם.

החידון נכתב ונערך ע"י אביטל לוי, עורכת הרמב"ם לילדים של מרכז מורשת הרמב"ם בשיתוף מלכה וסרמן מדריכת תקשוב באזור השומרון מטעם תקשוב מחוז מרכז במשרד החינוך.

ברכתו של הרב חיים פוגל, יו"ר מרכז מורשת הרמב"ם

חידון זה מצטרף לפעילות אגף רמב"ם לילדים של המרכז למורשת הרמב"ם המוציא חוברות עבודה ועלונים שבועיים מתוך תורת הרמב"ם. מרכז מורשת הרמב"ם מזמין את כולם לחגוג את הפסח ביומיים של הפנינג גדול בטבריה, בימים ג'-ד' בחוה"מ פסח.

כריכת חוברת החידון
כריכת חוברת החידון