השואה. ארכיון.
השואה. ארכיון.צילום: ISTOCK

ארתור ג'ונס, אנטישמי ומכחיש שואה מוצהר, נבחר אמש כמועמדה הרשמי של המפלגה הרפובליקנית בבחירות לקונגרס מטעם המחוז השלישי של מדינת אילנוי.

זאת, לאחר שאיש לא הגיש מועמדות נגדו ולמרות שהמפלגה התנערה ממנו באופן רשמי ואף הוציאה הודעה רשמית מטעמה נגדו.

"במפלגה הרפובליקנית אין מקום לאנשים כמו ארתור ג'ונס. אנחנו מתנגדים בתקיפות לדעותיו הגזעניות ולמועמדות שלו לכל משרה ציבורית, כולל למשרת נציג המחוז השלישי של אילנוי", הבהיר טים שניידר, יושב ראש המפלגה הרפובליקנית באילנוי.

לפני כשבועיים הוא העניק ראיון ל-CNN ועורר סערה. "מר ג'ונס, האם אתה ניאו-נאצי?", הוא נשאל על ידי המגישה.

תשובתו של המועמד הרפובליקני לא איחרה לבוא " אני לא קורא לעצמי ניאו-נאצי מאחר ולא הייתי מעורב בפעילות אירגונים ניאו- נאצים במהלך 15, עד 20 השנים האחרונות" ענה הפוליטיקאי. "אני מכנה עצמי כפטריוט אמריקאי" הטיח בה.

בתגובה אמרה לו המנחה: "אתה חבר בקבוצות אנטישמיות מאז שנות ה-70, אתה חבר בתנועת 'הכח הלבן', אתה לובש מדי נאצים ואתה מציין את יום הולדתו של היטלר - אתה נאצי".

"אתר האינטרנט שלך עמוס בדברי שנאה ובלע בכמות שלא ראיתי כמותה" אמרה המגישה.

בתגובה נזף בה ג'ונס, "אלו לא דברי בלע, זוהי האמת. אני בעצמי בוחר את התכנים שעולים לשם והכל אמת לאמיתה - אתם ,התקשורת היהודית, אתם השתגעתם". אם היית חוקרת בעצמך היית מגלה שהשואה היא בסה"כ כלי סחיטה בידי יהודים שנועדה לגרור אותנו למלחמות במזרח התיכון".

במוזיאון השואה בוושינגטון פרסמו אמש הודעת גינוי בגין בחירתו. "לשנאה ואנטישמיות אין מקום בפוליטיקה שלנו או בחיים הציבוריים", אמרה שרה בלומנפלד, מנהלת המוזיאון. "יש להתאחד בגינוי כנגד מי שמקדם אנטישמיות, אידיאולוגיה ניאו נאצית והכחשת שואה. אנחנו מברכים על כך שהמפלגה הרפובליקנית התנערה ממועמדותו".