מיכל סלומון ואביה בבית המשפט העליון
מיכל סלומון ואביה בבית המשפט העליוןצילום: הלל מאיר/TPS

בג"ץ דחה היום (חמישי) את העתירה שדרשה להרוס לחלוטין את בית המחבל שרצח שלושה מבני משפחת סלומון בנווה צוף, בפיגוע שאירע ביישוב בחודש יולי האחרון.

כזכור, ימים ספורים לאחר הפיגוע הרסו כוחות צה''ל חלק מבית המחבל הערבי שביצע את הפיגוע הרצחני. הבית נהרס חלקית בעקבות עתירה של ארגוני שמאל קיצוני.

כחודש לאחר מכן עתרה משפחת סלומון לבג''ץ בדרישה להרוס את כל בית משפחת המחבל בכפר כובאר שבבנימין. המשפחה טענה כי יש הצדקה להרוס את הבית כולו לאחר שגם בני משפחת המחבל הורשעו באי מניעת-פשע ובסיוע.

בית המחבל
בית המחבלצילום: רויטרס

את העתירה הגישו עורכי הדין חיים בלייכר ומנשה יאדו מארגון חוננו. עו"ד בלייכר אמר כי "הפסיקה מתעלמת לגמרי מהמציאות ובורחת מאחריות לביטחון אזרחי ישראל. השופטים כותבים בפסק הדין שאם היה מוכח להם כי הריסה מלאה של הבית היתה מסייעת להרתעה יתכן והיה מקום להיענות לעתירה, אבל אין בידם לבחון הערכה זו.

"כל אזרח מבין את ההבדל בין משפחה של מחבל שבונה ארמון בביתם הישן לבין משפחת מחבל שביתם יהרס ולא יוכלו לשוב למקומם. אין ספק שבבניית הבית מחדש ע"י משפחת המחבל יהיה סמל לכך שהטרור משתלם. חבל שהשופטים עוצמים את עיניהם", האשים.

מנכ"ל ''חוננו'' שמואל (זנגי) מידד תקף בחריפות את ההחלטה ואמר כי "משפחת סלומון נדקרה היום בפעם השניה. בפעם הראשונה ע"י המחבל הנתעב בליל שבת ובפעם השניה היום בהחלטת בג"צ שנתן רוח גבית לרוצח ולמשפחתו, שעזרה לבנה וגיבתה אותו ואף הורשעה בסיוע לו. ריבונו של עולם, למה?".

עו"ד מנשה יאדו הוסיף כי "פסק הדין שניתן היום מחזק את ידי הטרור ומשמח את המחבל שרצח את המשפחה, ופוגע בעוצמה, בחסינות ובכושר העמידה של עם ישראל. בסוף נאלץ להתעורר ולעמוד על נפשנו אך השאלה עוד כמה מקרי רצח צריכים להיות כדי שנבין שאנו נמצאים במלחמה על קיומנו".

שבוע לאחר הטבח: משפחת סלומון חגגה ברית מילה

בפיגוע שאירע בליל שבת בחודש יולי האחרון נרצחו יוסף סלומון וילדיו חיה ואלעד הי"ד. שאר בני המשפחה שהיו בבית ניצלו בנס לאחר ששכן, לוחם ביחידה מובחרת, שמע את הצרחות ונטרל את המחבל באמצעות אקדחו האישי.

אלמנתו של אלעד הי"ד, מיכל סלומון, אמרה לשופטי בג''ץ באחד הדיונים כי ''צריך לייצר כושר הרתעה כדי למנוע את הפיגוע הבא, לאף אחד אין מושג מה זה להיות משפחה שכולה באמת, מאחורי זה יש חיים שלמים, יש הרבה סבל, יש הרבה החלטות שצריכים לקחת לבד.

''ואנחנו פה כדי שהמשפחה הזו, משפחת השכול תסתיים, שלא יצטרפו עוד חברים חדשים. כולי תקווה שבית המשפט יחשוב על הדברים באמת, ויבין שהפקר חיי אדם מתחיל כאן, במניעת ההרתעה", אמרה אז סלומון.