זנדברג ניצחה במרצ: "אנחנו הרוב"

חברת הכנסת תמר זנדברג נבחרה הערב (חמישי) ליושבת-ראש מרצ, ותוביל את מפלגת השמאל הקיצוני בבחירות הקרובות לכנסת.

זו הפעם הראשונה שבה מתקיימים פריימריז במרצ, ושיעור ההצבעה עמד על 53.6%. מתוך כ-31 אלף מתפקדים רשומים, 16,954 מתפקדים הגיעו ל-130 קלפיות שהוצבו ברחבי הארץ.

זנדברג ניצחה עם 71.12% מהקולות. אבי בוסקילה שהתמודד מולה השיג 28.48% מהקולות. התוצאות הוכרזו בגני התערוכה בתל אביב.

זנדברג המשמשת חברת כנסת מאז 2013, תחליף את יו"ר המפלגה הפורשת, אשת השמאל הקיצוני זהבה גלאון.

בנאום הניצחון הבטיחה זנדברג כי "מרצ עומדת לפרוץ קדימה למרכז הבמה הפוליטית. נוביל כוח שמאלי חזק, בכל במה, בכנסת, בכיכרות, ברחוב, ברשתות החברתיות, בכל מקום, נהיה חלק מהמהפך שישראל כל כך משוועת לו. נשבור את התבניות של הפוליטיקה הישראלית שדחקה אותנו לאיזו פינה והסבירה לנו שהציבור לא איתנו.

''אנחנו נהיה פה לציבור עצום שלא ויתר על הדמוקרטיה הישראלית, על צדק ועל שוויון, כל מי שמבין שהכיבוש הוא איום קיומי על מדינת ישראל, לכל הישראלים האלה אני אומרת: אל תאמינו שאתם מיעוט. אתם לא. אנחנו הרוב בחברה הישראלית", טענה.

ח"כ מוסי רז, מזכ"ל מרצ, אמר "אני שמח ונרגש שמתפקדי מרצ יצאו בהמוניהם להצביע בכל הארץ, מדן ועד אילת, והוכיחו שמרצ מתחזקת כמובילת השמאל הישראלי. מאחל הצלחה ליו"ר הנכנסת, ח"כ תמר זנדברג, במשימתה להכפיל את השמאל הישראלי".

ח"כ מיכל רוזין (מרצ) מסרה "אני שמחה מאוד שמרצ יוצאת היום לדרך חדשה בהובלת תמר זנדברג. אין לי ספק שמרצ בהובלת תמר, תמשיך להיות המפלגה האידאולוגית והערכית שתמיד הייתה: מפלגה שנושאת בגאווה את המאבקים לחברה הוגנת וצודקת יותר, לסיום הכיבוש והשליטה בשטחים, להפרדת דת ומדינה, לצדק חלוקתי, לניקיון כפיים ושוויון מלא לכל אדם ואישה באשר הם".