מנחם הורביץ
מנחם הורביץצילום: Oren Nahshon\ Flash 90

חבר הכנסת אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) קרא הבוקר (שישי) את העיתון "בשבע" והופתע מדבריו של העיתונאי הבכיר מנחם הורוביץ בכתבה שעסקה ביהוד הגליל.

בציוץ בטוויטר עקץ ח''כ טיבי, "הדוד החביב מחמישה לשמונה לחוץ. הערבים נוהרים לגליל. יהיה בסדר מנחם, גם אנחנו צריכים לגור איפשהו. תחיה כבר תסביר לך".

הכתבה בעיתון עוסקת במכרז שפרסמה מועצת כפר ורדים ובו יותר ממחצית הזוכים הם ערבים. בשל עובדה זו החליטה המועצה לעצור את שיווק הקרקעות.

לדברי הורוביץ, ''בית המשפט של 2018 לעולם לא יקבל החלטה שבכפר ורדים יגורו רק יהודים, כמו שהוא לא קיבל החלטה כזאת בשני יישובים שהוקמו כדי לייהד את הגליל - נצרת עילית וכרמיאל. תסתובב היום בכרמיאל, אתה לא מאמין כמה ערבים עברו לגור שם.

''גם בנצרת עילית אותו דבר. בית המשפט לעולם לא ייתן לעיר כמו כרמיאל להתבסס על קו אידיאולוגי של ייהוד הגליל. אני רוצה לראות שיהודים יוכלו לעבור מנצרת-עילית לנצרת הערבית, או שמשפחות יהודיות מכרמיאל ילכו לגור במג'דל כרום".

הורוביץ לא אופטימי לגבי עתידו של הגליל, כל עוד הוא לא מזהה מדיניות ברורה של מדינת ישראל לייהוד הגליל. "השאלה הגדולה היא מה יהיה בעוד עשר או עשרים שנה. האם ישנה חשיבות שיהודים יגורו בגליל? חד משמעית כן. האם יהודים עוברים בעשרות אלפים לגור בגליל? לא רואה את זה. צריך להבין, זה לא שערבים חדשים באו לגליל. זה בדרך כלל אנשים משכילים עם הרבה כסף, שרוצים איכות חיים יותר מזו שיש בכפר שלהם, שהולכים וגרים ביישובים יהודיים.

''השאלה מה יקרה בעוד עשרים שנה עם הריבוי הטבעי שלהם. היום זה הכול נחמדות כזאת ובג"ץ לא מרשה להפלות ערבים, אבל מה יקרה פתאום אם כרמיאל היהודית תהפוך לערבית? לאיש אין מושג מה העתיד צופן לנו. אני לא רוצה להפחיד אף אחד, אבל כל עוד לא תהיה מדיניות ברורה שצריך ליישוב הגליל ביהודים, אז הכול יכול לקרות פה. צריך לקבוע מדיניות ואחר כך לחשוב איך ליישם אותה".