גלעד ארדן
גלעד ארדןצילום: קובי ריכטר/TPS

השר לביטחון פנים ולנושאים אסטרטגיים, גלעד ארדן (הליכוד), מברך על אישור חוק טיילור פורס בבית המחוקקים האמריקאי.

חוק טיילור פורס מורה להפסיק העברת תשלומים מארה"ב לרשות הפלסטינית - כל עוד מונהג תשלום משכורות למחבלים ולמשפחותיהם ע"י הרש"פ ואבו מאזן וכל עוד קיים חוק פלסטיני הקובע תשלומים למחבלים על פי מספר שנות המאסר שנגזרו עליהם.

״נמשיך להוביל מאבק נחוש כנגד הטרור וההסתה מצד הרש"פ ואבו מאזן", אמר ארדן. ''אנו קוראים לכל המדינות המעבירות כספים לרש״פ, לנקוט מדיניות זהה ולא לממן ולעודד מעשי רצח וטרור".

החוק גם קורא לנציגת ארה"ב באו״ם ולמחלקת המדינה לפעול לעצירת תשלומים המועברים ממדינות נוספות לרשות הפלסטינית.

לפני שבועיים הציג ארדן בפני שרי הממשלה את "דו"ח ההסתה ושיח השטנה ברש"פ" לשנת 2017 של המשרד לנושאים אסטרטגיים, אשר חשף עלייה בהסתה המכוונת כלפי ילדים וברשתות החברתיות הפלסטיניות.

השר נפגש בשנה האחרונה עם הסנטור לינדזי גרהאם, יוזם חוק טיילור פורס, עם הסנטור מרקו רוביו, ממקדמי החוק, עם הוריו של טיילור פורס ז״ל, ועם סנדר גרבר אשר הוביל את המאמצים לקידום החקיקה בקונגרס.

בפגישות הדגיש ארדן כי ההסתה הפלסטינית מובילה באופן ישיר לפיגועים רצחניים, ודרש להתנות את המימון האמריקאי לפלסטינים בהפסקת תשלומי הרש"פ למחבלים.

טיילור פורס היה צעיר אמריקאי ששירת כקצין בצבא ארה''ב, באפגניסטן ועירק. במרץ 2016 הוא נרצח בפיגוע דקירה בטיילת נמל יפו. המחבל נורה על ידי שוטרים שהגיעו למקום.

לפני כחודש ימים נפגש השר ארדן עם הוריו של טיילור פורס ואמר להם כי מדינת ישראל תמשיך להילחם באופן חסר פשרות בתשלום כספים למחבלים ע״י הרש''פ ואבו מאזן במסגרת מלחמתה בטרור.

״אין לי ספק שהנשיא טראמפ יוביל את חקיקת טיילור פורס לאישור היום - מדובר בצעד קריטי לחניקת מקורות המימון למחבלים ולמאבק בטרור באופן כללי״, הוסיף ארדן וקרא ״עם מעבר החוק בארה״ב, יש להשלים בדחיפות את החקיקה הישראלית בנושא, זוהי חקיקה הכרחית ומצילת חיים״.