פרובוקציה ליד מבואות יריחו

כ-15 פעילי שמאל קיצוני וערבים הגיעו הבוקר (שישי) סמוך לגדר היישוב מבואות יריחו בבקעת הירדן.

תושב היישוב אשר ערך במקום ריצת בוקר, נחסם על ידם, הופל והותקף באלימות, כתוצאה מהתקיפה נחבל התושב. בנוסף תקפו האנרכיסטים את הרב יהושע משולמי, אב שכול כבן 70 אשר הגיע למקום.

השבוע הותקף הרב, בתקיפה שתועדה בידי פעיל נוסף אשר נעצר ע"י המשטרה והורחק מהמקום.

הבוקר, בעקבות התקיפה, עיכבה המשטרה שני פעילים אשר נמצאים כעת בתחנת המשטרה במרחב שומרון בחקירה, בנוסף עיכבה המשטרה לחקירה את אחד מתושבי היישוב, אשר מגיש בשעה זו בליווי של עו"ד יהודה שמעון מטעם ארגון חוננו תלונה כנגד האנרכיסטים.

במבואות יריחו מספרים כי בתקופה האחרונה החלו ארגוני שמאל קיצוני יחד עם ערבים, חלקם פעילי ארגון השמאל הקיצוני תעאיוש, לבצע מידי יום פרובוקציות במקום, הפעילים מגיעים לשטחי היישוב עם עדרי צאן ויחד עם ערבים, מטרידים ותוקפים תושבים.

עו"ד יהודה שמעון מסר, "מדובר בפעילים אנרכיסטים שמגיעים באופן קבוע לבצע פרובוקציות במקום, אחד מהם הורחק לפני מספר ימים, וכבר פרסם בפייסבוק שבכוונתו בקרוב לשוב למקום ו'להנעים את זמנם' של התושבים במקום. אנו דורשים ממשטרת ישראל לפעול ביד קשה כנגד הפורעים. בנוסף בכוונתנו לפתוח בהליכים אזרחיים כנגד פעילי השמאל".

מארגון 'עד כאן' שתיעד במשך תקופה ארוכה את הנעשה בתוך ארגון תעאיוש נמסר, "מדובר בחבורה פרועה ומסוכנת, הוכחנו בעבר שהם פועלים לרצח פלסטינים שמכרו קרקעות ליהודים וכעת מתברר שהם תוקפים גם ישראלים. אזלת היד שמפגינה משטרת ישראל תמוהה ובלתי מתקבלת על הדעת".