המועצה לזכויות אדם באו"ם
המועצה לזכויות אדם באו"םצילום: רויטרס

מועצת זכויות אדם של האו"ם סיימה אתמול (שישי) את ההתכנסות הראשונה והארוכה ביותר של השנה, עם חמש החלטות שהתקבלו נגד ישראל על יחסה אל הפלסטינים.

בנוסף לכך, התקבלו שתי החלטות נגד סוריה ברקע מלחמת האזרחים המתנהלת במדינה כבר שבע שנים, שכבר גבתה את חייהם של עשרות אלפי בני אדם. החלטות נוספות התקבלו נגד דרום סודאן, מיאנמר, איראן וקוריאה הצפונית.

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס להחלטות, וכתב בטוויטר כי "אין לישראל מה לחפש במועצת זכויות האדם של האו"ם. כשהייתי שר החוץ הובלתי החלטה לעזוב את המועצה, אך לצערי כשסיימתי חזרנו לשם. הישיבה שלנו שם נותנת לגיטימציה להחלטות אנטישמיות".

שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי אמרה בתגובה כי "כשמועצת זכויות האדם מתייחסת לישראל גרוע יותר משהיא מתייחסת לקוריאה הצפונית, לאיראן ולסוריה, היא מטופשת ולא ראויה לשמה".

היילי הוסיפה כי ממשל טראמפ ממשיך לשקול את חברותו במועצת זכויות האדם. לדבריה, "הגיע הזמן שהמדינות שיודעות טוב יותר ידרשו שינוי. המועצה מוטה בעליל נגד ישראל, אבל מעט מדי מוכנים להילחם בכך. כשזה קורה, כמו שזה קרה היום, המועצה לא ממלאת את חובתה להגן על זכויות האדם ברחבי העולם".