עליונות רשתית בשדה הקרב
עליונות רשתית בשדה הקרבצילום: דובר צה״ל

חיילי ומפקדי חיל הקשר והתקשוב טיילו במשך למעלה משלושה חודשים ב-70 מסלולים לאורכה ולרוחבה של הארץ מאילת ועד החרמון.

סיורי החיילים בשבילי ישראל נערכו במסגרת חגיגות ה-70 לחיל התקשוב שהסתיימו בטקס מרגש בעמק הבכא, במעמד קצין הקשר והתקשוב הראשי תא״ל נתי כהן, הקצינים הבכירים במיל׳ שלמה ענבר ואביגדור קהלני, מפקדים, חיילים ובני משפחות שכולות.

״במהלך החודשים האחרונים צעדו כלל יחידות החיל, גדודי התקשוב ופלוגות חיל הקשר לאורכם של 70 מסלולים מאילת ועד החרמון״, אמר קצין הקשר והתקשוב הראשי. ״המיזם הגיע לסיומו כאן ברמת הגולן בעמק הבכא, מקום שנכנס זה מכבר להיסטוריה של לחימת צה״ל ומסמל יותר מכל את סיפור הגבורה של מפקד דגול אשר הוביל את חייליו והסתער בראש הכול כאשר גופו מחוץ לצריח הטנק״.

״אותה רוח הלחימה של תא״ל בדימוס אביגדור קהלני הובילה את הלוחמים לניצחון בקרב. סיפור גבורה זה מצטרף לסיפורי גבורה נוספים שלמדו חיילנו במסגרת מיזם ׳קשר אמיץ׳, הוסיף הקשר״ר. ״חגיגות ה-70 לחיל הקשר והתקשוב הן הזדמנות נפלאה להצדיע לאנשיו ולהישגיו המפוארים של החיל על מערכיו השונים. מראשית שנותיו, הפך החיל למערך ייחודי בצה״ל המשלב בתוכו טכנולוגיה פורצת דרך, חדשנות, רלוונטיות ויחידות שנלחמות בחוד החנית כתף אל כתף לצד המפקדים הלוחמים״.

לסיום אמר תא״ל כהן כי ״בחלוף 70 שנה להקמת החיל, נזכיר בגאווה את עברינו, ערכינו ומורשתנו המפוארת ונביט לעבר העתיד לצורך מימוש חזוננו פורץ הדרך המאפשר לצה״ל להילחם ולפעול תוך כדי עליונות רשתית בשדה הקרב״.

רע״ן לוחמת רשת וסייבר והאחראית על המיזם, סא״ל קרן מאור, סיפרה כי מטרת המיזם היתה לחזק את הקשר של חיילי הקשר והתקשוב לארץ ישראל, ״היה לנו חשוב שכל היחידות יצעדו מדרום לצפון על מנת לחזק את הקשר שלנו כמשרתים בצה״ל ובחיל לארץ ישראל תוך חיזוק המורשת החילית״.

״כל יחידה קיבלה שנה מ-1948 ועד 2018 ובראשותו של סא״ל במיל׳ קובי דייטש בנינו 70 מסלולים לכל יחידות החיל שבמהלכם, סיפרו היחידות השונות בדרכים יצירתיות מה קרה בשנה שהן קיבלו בעולם, במדינה, בצה״ל ובחיל וכמובן שכל זה נעשה בהתכתבות עם המקום בו הן טיילו. לכל יחידה, הוצמד ותיק חיל שהיה דומיננטי באותה השנה, ליווה את היחידה וסיפר את סיפורו״.

סא״ל מאור תיארה כי ״החיילים קיבלו טיול מהנה וחוויתי המשלב בתוכו היסטוריה וגיבוש זהות חיילית, צה״לית וישראלית ולדעתי אין מתנה יותר טובה מזו לחגיגות ה-70״.

צילום: דובר צה״ל