דונלד טראמפ
דונלד טראמפצילום: רויטרס

"הפרויקט לניצחון ישראל" יחד עם השדולה לחיזוק תודעת הניצחון בכנסת מברכים את הממשל האמריקאי על אישורו החשוב של "חוק טיילור פורס".

מטרת החוק, עליו חתם בסוף השבוע נשיא ארה"ב טראמפ, היא לעצור את כספי משלם המסים האמריקאי מהמשך המימון הניתן לרשות הפלשתינית המשלמת לפעילי טרור.

חבר הקונגרס דאג למבורן, מיוזמי החוק ונציג השדולה לניצחון ישראל בקונגרס האמריקאי אמר היום, "העברת החוק שולחת מסר ברור לרשות הפלסטינית כי עליהם להכיר בזכותה הריבונית של מדינת ישראל כמדינה יהודית, ארצות הברית לא תתמוך בצעדים שמבקשים לפגוע בבת בריתנו, ישראל. אני שמח לעבוד עם הקואליציה הישראלית ועם חברי הכנסת, למען מטרותינו המשותפות נגד הטרור ונגד כל צעד שמהווה תמריץ עבורו."

החוק האמריקאי נקרא על שם טיילור פורס, חייל אמריקני לשעבר וסטודנט בן 29 שבמהלך ביקורו בישראל במרץ 2016 מחבל פלסטיני רצח אותו באכזריות בעת שערך סיור מטעם האוניברסיטה בה למד. לאחר מכן נודע כי למחבל שולם כסף בעבור מעשה זה וההנהגה הפלסטינית בירכה על מעשה נתעב זה.

בישראל, הועברה לאחרונה בכנסת הצעת חוק דומה על ידי ח"כ אליעזר שטרן (יש עתיד) מיושבי הראש המשותפים של השדולה לניצחון ישראל, לקיזוז כספים שהרשות הפלסטינית מעבירה למחבלים. "אנו מברכים את שותפינו האמריקאים על צעד חשוב זה, במטרה לשים קץ למימון ההסתה, והאלימות", מסר שטרן, "יש לנו חוק דומה שעבר קריאה ראשונה בכנסת ואנו שמחים לעבוד במקביל בנושא ביטחוני כה חשוב שיציל חיים ויתרום לשלום", הדגיש.

יו"ר השדולה לניצחון ישראל ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו), הסביר כי למהלך בקונגרס האמריקאי חשיבות עצומה, על פי פורר ממשלת ישראל, ובפרט שר הביטחון אביגדור ליברמן בודקת דרכים אפקטיביות נוספות למנוע את הזרמת הכספים לקידום הטרור ולמשפחותיהם של הטרוריסטים עצמם . "לאחר עשרות שנים של תגמול ותמריץ לפעילות רצחנית נגד ישראלים, הממשל האמריקאי שם גבול ברור לרשות הפלסטינית. יחד עם עמיתינו בארה"ב נבטיח שהפלסטינים יכירו במדינת ישראל, יחדלו מטרור ומשפיכות דמים ומהמשך הנצחתו של הסכסוך."

ח"כ אברהם נגוסה יו"ר משותף בשדולה, מסר כי: "העברתו של החוק ממחישה עד כמה הממשל והקונגרס האמריקאי מחויבים לשבור את הסרבנות הפלסטינית ולהבטיח כי הרשות הפלסטינית תעבור מאי-הכרה מוחלטת להכרה בעצמאותה וריבונותה של מדינת ישראל."

הפרויקט לניצחון ישראל- מטעם הפורום למזרח התיכון- מציג פרדיגמה מחשבתית חדשה לסיום הסכסוך הישראלי-ערבי. על פי הפרויקט, לשם קידום הליך השלום יש צורך בהכרה הדדית בהכרעה בין הצדדים המנצחים והמפסידים בסכסוך. ליבת התפיסה גורסת כי כל הסדר מדיני יתאפשר רק כאשר ההתנגדות והסרבנות הפלסטינית לעצם קיומה של מדינה יהודית תהפוך להכרה.

הפרויקט מורכב משתי שדולות מרכזיות בארה"ב וישראל, הפועלות מול הציבור ומקבלי החלטות לכינון שיח משמעותי ורחב שיתמקד בשינוי התודעה הפלסטינית והישראלית לסיום הקונפליקט, ובבניית מציאות טובה יותר עבור כל הצדדים.

"אקט חוצה מפלגות שכזה, הינו צעד בכיוון הנכון לסיום הסכסוך על-ידי ניתוק התמיכה לישות המסרבת לקבל את העובדה שלישראל הזכות ההיסטורית לריבונות עצמאית". אמר מנהל הפורום למזרח התיכון גרג רומן, "נמשיך לעבוד עם שותפינו בקונגרס ובכנסת כדי ליצור עוד כלים ודרכים בהם הסירוב הפלסטיני בהכרה במדינת ישראל יישא מחיר, רק כאשר יעברו מהתנגדות להכרה בישראל, יסתיים הסכסוך."

השדולה לחיזוק תודעת הניצחון הישראלי פועלת בהשתתפות 26 ח"כים מרוב מפלגות הבית אשר מאמינים כי הסכסוך הישראלי-פלסטיני יסתיים רק כאשר ההנהגה הפלסטינית תכיר בישראל כמדינת הלאום היהודי ותודה בתבוסתה במלחמתה רבת השנים כנגד ישראל. יושבי ראש השדולה הינם ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו), ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד) וח"כ אברהם נגוסה (ליכוד). השדולה פועלת בתיאום יחד עם שדולה מקבילה בקונגרס האמריקאי "The Congressional Israel Victory Caucus" .