בית דין עצמאי
בית דין עצמאיצילום: ''גיור כהלכה''

מתגיירים אזרחי המדינה שעברו גיור אורתודוקסי בבתי דין עצמאיים של רבני הציונות הדתית, לא קיבלו את אישור המדינה להירשם כיהודים במרשם האוכלוסין.

זאת חרף הבטחות העבר של שרת המשפטים איילת שקד שגיורים אלו יוכלו להירשם כיהודים וכי חוק הגיור וועדת הגיור בראשות משה ניסים לא יעסקו בגיורים אורתודוקסיים פרטיים.

כך עולה מתשובה שניתנה לאחרונה על ידי המדינה בעתירה שהוגשה על ידי ארגון 'עתים' לרישום מתגיירת בבתי הדין של 'גיור כהלכה' כיהודייה במרשם האוכלוסין.

במהלך העתירה, שנדונה בבית המשפט המחוזי בירושלים, בעניינה של מתגיירת תושבת ישראל, ביקשה הפרקליטות בשם משרד הפנים דחייה בהכרעה המשפטית. בבקשה נטען כי אין להכיר בגיור שלה, שכן סוגיית הגיור כולה, ובכלל זה גם אזרחי ישראל, נידונה בוועדת הגיור בראשות משה ניסים.

חוק הגיור עלה לכותרות ביוני של שנה שעברה, כאשר שר הפנים אריה דרעי הביאו לשולחן הממשלה על מנת להותיר את השליטה בכלל הליכי הגיור במדינה בידיה של הרבנות בלבד - מהלך שהוביל למהומה וביקורת רבה.

בניסיון לפשר בין הגורמים הליברלים והשמרניים, הציע ראש הממשלה בנימין נתניהו להקים ועדה בראשותו של משה ניסים, שר המשפטים לשעבר, שתדון במצב המתגיירים ותגיש את מסקנותיה בנושא.