ג'ון בולטון
ג'ון בולטוןReuters

המשנה לראש עיריית ירושלים דב קלמנוביץ' מברך על מינויו של ג'ון בולטון ליועץ לביטחון לאומי של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ.

קלמנוביץ' שנפגש לפני מפר חודשים עם בולטון, אומר כי "בניגוד מוחלט ליועצים לביטחון לאומי בממשל אובמה ולקודמיהם בממשלים קודמים, ג'ון בולטון מבין היטב כי הרשות הפלסטינית אינה שותפה אמיתית במאבק בטרור".

הפגישה בין קלמנוביץ' לבולטון נערכה כחלק מסבב ביקורים שערך קלמנוביץ' בארצות הברית לרגל יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי הטרור, בסימן 70 שנה למדינת ישראל.

"במהלך פגישתנו בולטון ציין כי ישנם דיפלומטים שמבקשים בכל מחיר לנתק את הקשר הגורדי הקיים בין הטרור הפלשתיני לטרור האיסלמי העולמי, אך הוא מבין היטב כי הטרור הפלשתיני הוא זרוע וחלק מהטרור האיסלמי העולמי, וכי ישראל וארצות הברית מוכרחות לשלב ידיים כדי להיאבק בו, זאת בייחוד לאור העובדה כי מדינות האיחוד האירופאי ממשיכות לטמון ראשיהן בחול ועושות כל מאמץ להימנע מהמאבק בטרור האיסלאמי, בזמן שתאיו ממשיכים לקנן ולצמוח במדינותיהן".

דב קלמנוביץ'
דב קלמנוביץ'צילום: דוד מיכאל כהן/TPS

עוד מציין קלמנוביץ' כי "בולטון בדומה לשאר כוורת ממשל טראמפ לא רואה בבנייה בירושלים בעיה, אלא חלק מפתרון אמיתי לקראת משא ומתן מדיני עתידי".

עם זאת, הוא מדגיש "יש לזכור כי ממשל טראמפ לא יכהן לנצח ולצערנו למדנו כי הוא החריג שאינו מעיד על הכלל בכל הנוגע למדיניות שמפגין הממשל האמריקאי כלפי ישראל לאורך השנים, וגם הוא עתיד להסתיים. זה הזמן לדחוף, לדחוף ולדחוף ולנצל את חלון הזמן הקצוב לעוד ועוד אישורי בנייה במערב ומזרח ירושלים".