בית הנשיא, הערב
בית הנשיא, הערבצילום: מארק ניימן, לע"מ

סבתות וסבים, נכדות ונכדים, הגיעו היום (ראשון) לבית הנשיא, שם נערך חוג תנ"ך ייחודי לקראת חג הפסח וברוח "והגדת לבנך".

בחוג התנ''ך השתתפו גם נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ורעייתו נחמה, יחד עם נכדתם מאיה בת ה-8.

חוג התנ"ך ה-17 המתקיים בבית הנשיא, נערך כחלק ממיזם 929 המציע קריאה קבועה בתנ"ך מזווית חברתית ישראלית. האירוע הערב הוקדש לשיח, קריאה ואיור בנושא חג הפסח.

את האירוע הנחה דודו ארז והוא לווה בשירי להקת "ילדי בית העץ". במהלכו הקריא אפרים סידון קטעים מהתנ"ך, אותם אייר דני קרמן תוך כדי הקריאה. כמו כן, נשאו דברים הרב בני לאו, העיתונאית גל גבאי ויואל חשין, בנו של השופט מישאל חשין ז"ל, על שמו הושק מארז חגיגי הכולל תנ"ך, מלווה באפליקציה ו-929 קריאות ישראליות בתנ"ך, קריאה אחת לכל אחד מפרקי התנ"ך.

"כמה עונג משוך על פניהם של ילדים וילדות ברגעים בהם הם מגלים שאת הסיפור שאנחנו קוראים יחד, הם קוראים יחד איתנו, עוד לפני שלמדו לקרוא", אמר הנשיא באירוע, "אנחנו מתחילים מילה, והם יודעים להשלים את המילה הבאה.

''אנחנו עומדים לסיים את המשפט האחרון בעמוד, והם כבר יודעים להפוך את הדף. אנחנו אולי יודעים לקרוא, אבל כשסיפור חוזר על עצמו מספיק, הם מכירים אותו לפחות כמונו, הם יוצרים אותו יחד איתנו, הם יודעים אותו, וכך נמסכים זה בזה עונג השמיעה ועונג היצירה לבלי היכר''.

לדברי ריבלין, '''והגדת לבנך' הפך לביטוי שגור בפינו, לא רק בליל הסדר. אבל בליל הסדר יש לו משמעות מיוחדת. שוב ושוב נאספים בני המשפחה אל אותו הסיפור".

הנשיא אמר עוד, "בלילה הזה יש לנו הזדמנות מופלאה לחזור אל האינטימיות שאבדה לנו עם ההתבגרות, והפעם להכניס אליה יותר מהורה אחד וילד אחד, להכניס אליה את כל המסובים. ויש לנו הזדמנות מופלאה ליצור יחד, בכל שנה מחדש, את הסיפור של העם היהודי, להקים את שושלת הדורות, לזכור שאנחנו – בקולנו, במנהגינו – חלק ממנה.

''בעוד פחות משבוע נסב כולנו אל שולחן הסדר, ונוכל לספר ביחד בהגדה, וליצור שוב ביחד את הסיפור שלנו. מי ייתן ונחוש גם בליל הסדר הקרוב את האינטימיות בהיותנו חלק מסיפור שהוא שלנו, מי ייתן ונזכור שלכל אחד ואחת מאיתנו אחריות וזכות, לקחת חלק ביצירה שאינה מסתיימת הקרויה העם היהודי", כך ריבלין.