תנאי המחבלים הכלואים נחשפים

רבות דובר על התנאים המפליגים להם זוכים המחבלים בכלא הישראלי. במהדורת החדשות של ערוץ 20 הובאו שתי הקלטות, של שיחות עם סוהרים שעבדו באגפים הביטחוניים של שב"ס וחושפים את המתרחש בפנים.

על תנאי המחיה של האסירים סיפר ד', "אתה רואה ארוחות מפנקות, אתה רואה את העופות, אתה רואה את הפול, אתה רואה באמת כמויות מפגרות של אוכל שהם מקבלים. אם זה משאיות של בשר שנכנסות כיד המלך, טלוויזיה עם איזה אלף ערוצי לווין".

ר', סוהר ששירת בבית סוהר אחר סיפר, "האוכל שהם מקבלים משב"ס זה רק תוספת למה שיש להם כבר, יש להם מחסן שהם מנהלים אותו וקנטינה שבקנטינה יש כל טוב. זה כמו סופר אחד גדול. שם יש בשר, יש ממתקים, יש קולה, יש הכול".

"הרבה מאוד מהפעילות של שב"ס היו בעצם מתואמות עם האסירים באופן מאוד מדוקדק", סיפר ד', "מהפעילויות הכי פשוטות של תפעול כלא ובאמת גם תנאי הענישה תמיד היו עם תיאום, הכול היה עם תיאום, לא הייתה באמת אווירה של שלטון, אני זוכר בעצמי שהיה נופל להם החשמל תמיד, ואני פעם אחת אמרתי להם תשמעו זהו, אני לא מטפל לכם בחשמל כי זה כבר מוגזם, כי הוא נופל בגלל האלתורים שלהם, ואני זוכר את המפקד שלי שובר את המילה שלי מול הפנים ומנסה לחייב אותי להרים להם את החשמל".

ר' ציין כי "אין לך פיקוח על שום דבר שקורה, עכשיו כל דבר הכי קטן שקורה, הם אומרים לך אוקיי, תקרא לקצין המודיעין, תקרא למפקד בית הסוהר".

משירות בתי הסוהר נמסר בתגובה: "התיאורים אינם קשורים למציאות".