בחזרה מטואיצי
בחזרה מטואיציצילום: יונייטד קינג ושובל

זה קרה לפני 36 שנים. ארבעה שיצאו לג'ונגלים של בוליביה. קארל, עבריין אוסטרי שהתחזה לגיאולוג, מרקוס השוויצרי, קווין האמריקני ויוסי גינסברג, צעיר ישראלי מרמת גן, שיצא לטיול הגדול לדרום אמריקה לתקופה לא ידועה.

בפרו, יוסי, פוגש את מרקוס וביחד הם יוצאים ללה פס בירת בוליביה שם הם פוגשים שניים נוספים וביחד הם עתה ארבעה שיצאו לג'ונגל.

אחרי ויכוחים ודיונים האם לצאת לדרך עם הבחור המפוקפק קארל, הם יוצאים לדרך. כעבור זמן מה התפרקה החבורה. מרקוס וקארל שבים בחזרה ויוסי וקווין המשיכו לבדם. אז קרה האסון - קווין זינק למים, נסחף הצדה והצליח להימלט מהמפל הגועש, ואילו יוסי נסחף עם הרפסודה לכיוון המפל והתחיל במסע המוות.

שלושה שבועות הוא שהה לבדו בג'ונגל, מיטלטל בין תקווה לייאוש, נאבק ברעב, בנחשים, בנמרים ובנמלים טורפות.

בספרו הוא תיאר אז את אשר חווה "...משכתי בכל כוחי, אך לשווא. כאילו הייתי יצוק בבטון. לא הצלחתי לזוז. שוב רצית לבכות, אך חשתי רק גוש מוצק בגרוני. זהו זה. זה המוות. אני עומד למות כאן. סופי יהיה בביצה הזאת. השלמתי עם המוות. ידעתי שאין לי כוח להיחלץ, ואין כוח בעולם שיושיט לי יד וימשוך אותי מן הבוץ".

מאז ראה אור לראשונה, הפך הספר בחזרה מטואיצ'י, סיפור הישרדותו המופלא של יוסי בלב האמזונס לרב מכר.

עתה, הספר רואה אור בצורת סרט. עכשיו יוסי גינזבורג, מגולם בידי דניאל רדקליף, שחקן קולנוע ותיאטרון בריטי-יהודי הזכור ולטוב מהארי פוטר.

הסרט מטלטל אותנו כמעט לכל אורכו במאבק באיתני הטבע, באמונה הבלתי נגמרת שהוא ישרוד, בסידור היפה הקטן שנתן לו סבו ששרד את השואה, ובמאבק של החבר האמיתי שלו למוצאו. איזו חברות נרקמת כאן.

לראות ולא להאמין שכך שרד אדם שלושה שבועות בלב הג'ונגל וכמה האמין חברו שבסוף הוא יצא חי.

הכוח האמיתי של "בחזרה מטואיצ'י" זה הסיפור שלו. סיפור אמיתי עם נקודות חיים אישיות.

לא היינו שם כדי לבחון הכל. גם אם הרוב נכון, זה טוב כדי להכיר ולדעת את הסיפור שגם אם יודעים שהסוף של יוסי טוב הוא שווה צפייה. טוב עשו סרטי יונייטד קינג וסרטי שובל שאחרי מאבק של 15 שנים להוציא משהו טוב מתחת ידם עשו זאת.

115 דקות של מתח וקטעים שלעיתים קשים להאמין שקיימים בחיים. ואיך אמר לנו יוסי בערב ההקרנה? הסרט הוא לזכרם של אלו שלא שרדו ולמען אלו שיכולים היום לספר את הסיפור שקרה שם.