חלוקת אותות ההצטיינות, הערב
חלוקת אותות ההצטיינות, הערבצילום: דובר צה"ל

בבסיס פלמחים התקיים היום (שני) טקס קצינים ונגדים מצטיינים לקראת יום העצמאות.

בטקס הוענקו אות הצטיינות הרמטכ"ל ותעודות הצטיינות ל-57 קצינים ונגדים מיחידות צה"ל השונות, על תרומתם הבולטת ביחידותיהם ועל היותם דוגמה ומופת כמפקדים בצה"ל.

הרמטכ"ל, רב אלוף גדי איזנקוט פנה למצטיינים ואמר, "מכובדיי, 70 שנים חלפו וצה"ל הפך מצבא צעיר המתגבש בסערת הקרבות- לצבא מוכן, כשיר ועוצמתי. גם בשעה הזו אתגרים רבים ניצבים בפנינו: הנפיצות הגבוהה בזירה הפלסטינית מחייבת אותנו לשמור על דריכות מתמדת, ומצפון איראן נאחזת בכוח באדמת סוריה ולבנון ותומכת במאמצי ההתחמשות וההתחזקות של ארגון החיזבאללה".

"מול האיומים המתפתחים בזירה האסטרטגית המשתנה אנו נדרשים לפעול בנחישות ובעוצמה, ולהוכיח את עליונותו הברורה ואת יכולתנו לשלב זרועות, להגן על המדינה ולהכריע אויב", הוסיף איזנקוט.

"היום בחרנו להעלות על נס את פועלם של הקצינים והנגדים הטובים בשורותינו- המצטיינים לשנת תשע"ח. אנשים מקצועיים ונחושים המכירים בגודל משימתם ויחד הם אחד מעמודי התווך החשובים של צבא ההגנה לישראל. אני גאה בכם: אני גאה בדרך שבחרתם, בתחושת השליחות המנחה אתכם ובבחירתכם להשפיע על עיצוב דמות חיילי ההווה ומפקדי העתיד", ציין הרמטכ"ל.

הוא אמר כי מתוך ההצטיינות צריכה לצמוח אחריות נוספת. "עליכם לזכור כי מתוך הגאווה הגדולה, צומחת אחריות גדולה אף יותר. האחריות להמשיך ולצעוד קדימה, לפרוץ את גבולות המוכר והידוע ולהוות דוגמה ומופת".

"בעוד ימים ספורים נתאחד יחד עם משפחותינו סביב שולחן ליל הסדר, ונחגוג את חג החירות של עם ישראל. בשנת ה-70 להקמת מדינת ישראל אנו יכולים להגיד בבטחה כי חירותנו מובטחת. הודות לעשייתם של דורות, זוכים אזרחי המדינה ותושביה לבנות בית בטוח ואיתן, לחיות בשגשוג ובשקט ולטייל בביטחון בשבילי ארץ ישראל. מצטיינים יקרים, תודה על מה שאתם עושים ועל מה שעוד תעשו בהמשך. אתם תחזרו ליחידות שלכם ואתם תמשיכו להצטיין ולתרום אבל התווסף משהו נוסף באופן שבו מסתכלים עליכם", דברי הרמטכ"ל.

הוא סיכם ואמר, "ההצטיינות דורשת ואני משוכנע מההיכרות הקצרה עם כל אחד מכם ומהטקס הצנוע הזה שתמשיכו לתרום ולחזק את צבא ההגנה לישראל כל אחר ממקומו. אני רוצה לאחל חג שמח לכל בית ישראל, אני רוצה להצדיע לכל אחד ואחת מכם עלו והצליחו".