הרב שטיינזלץ סוגר מעגלחזקי ברוך

הרב עדין אבן-ישראל שטיינזלץ בן ה-80 הגיע היום (שלישי) למרכז הרפואי 'שערי צדק' כדי להעניק לבית החולים את מהדורת התנ"ך המבואר שנכתבה על ידו והושלמה בימים אלו.

הרב שטיינזלץ שטופל בבית החולים ב-30 השנים האחרונות, תרם את סט הספרים לספריית בית הספר של ביה"ח וילף לילדים בשערי צדק.

במעמד נכחו מנהל המרכז הרפואי פרופ' יונתן הלוי ומנהל בית החולים לילדים פרופ' יחיאל שלזינגר.

הרב שטיינזלץ, מגדולי האינטלקטואלים היהודיים בדורנו, פירש וביאר במשך שנים את ספרי היסוד של היהדות. לאחר שסיים את הביאור לתלמוד הבבלי התפנה לכתוב ביאור מקיף ועדכני לספר הספרים.

המהדורה המבוארת של התנ"ך הושלמה על ידו לאחר עבודה מאומצת שנמשכה מעל עשור ורואה אור הימים אלו בהוצאת קורן.

הרב אובחן בילדותו כחולה במחלת ה'גושה' הנדירה וטופל בעשרות השנים האחרונות בבית החולים שערי צדק בירושלים. הרב טופל בטיפול קבוע במחלקת אשפוז-יום ילדים. גם כאשר נפתח אגף נפרד למחלקת ה'גושה' אשר היה ניתן לקבל בו את הטיפול, התעקש הרב להמשיך לקבל את הטיפול שלו במחלקת הילדים, שם נהג לשבת, לקרוא ולשוחח עם הילדים המאושפזים.

הרב העביר שעות רבות בקריאת הספרים בספריית המחלקה וחיכה להזדמנות בה יוכל לתרום ספר משלו להעשרת המגוון. ספרי התלמוד וההגות שכתב התאימו פחות למדפים הצבעוניים של ספריית הילדים.

הרב נמצא כעת בתהליך שיקומי ארוך לאחר האירוע המוחי בו לקה לפני כשנה, והתרגש מאוד לשוב ולפגוש את הצוות המסור שטיפל בו וסייע לו כמו גם את המאושפזים הקטנים. הרב הודה לצוות על הטיפול המסור בו במשך כל השנים הללו ואיחל לילדים החולים רפואה שלימה במהרה וחג שמח.