רז ז"ל
רז ז"לצילום: באדיבות המשפחה

ביומן ערוץ 7 שבנו לטרגדיה שהתרחשה בישוב ברוש שבבקעת הירדן במהלך חג הפורים, כאשר רז ז"ל בן השנה וחצי טבע למוות בבריכת נוי קטנה בסמוך לביתו. בימים אלה נערכת קבוצת בני נוער להנצחתו בהקמת משחקייה על שמו.

אביו, אהרון הורביץ, סיפר על היום הנורא בו איבד את בנו ועל המיזם שמרגש אותו ואת בני המשפחה. "הייתי במילואים. יצאתי ליום אחד של חופשה", הוא מספר ומציין כי משפחתו מתגוררת יחד עם עוד שש משפחות בכפר נוער בו לומדים כשישים תלמידים. הוא עצמו מחנך את תלמידי כיתה י"ב שבמקום.

בסמוך לביתה של משפחת הורביץ ישנה פינת חי בה יש גם בריכה קטנה לשתיה של הברווזים. מאחר והיה אמור לשוב באותו יום ליחידת המילואים שלו ורעייתו אמורה הייתה להסיע אותו נכנסה היא לנוח בטרם הנסיעה והוא נמנם בסלון כאשר רז יצא מהבית והגיע לבריכה בה מצא את מותו.

בשלב מסוים "אשתי אומרת לי איפה רז", ממשיך אהרון ומספר. כאשר יצא מהבית הגיע מיידית לבריכה הקטנה "ושם אני מוצא את הבן שלי, רז, שהיה בלי רוח חיים".

"הזעקנו כוחות שהגיעו מיישובי האזור", הוא אומר ומספר כיצד בתוך דקות אחדות "כל הבקעה הייתה אצלנו" בעוד תושבי ברוש עצמם נחלצים מיידית אל הניסיונות להחיות את רז. "הם החזירו אותו לחיים. אלה היו רגעים קשים מאוד", מספר האב. רז הוטס להמשך טיפול בבית החולים תוך כדי פעולות ההחייאה ובמשך "יומיים היה עוד איתנו בחיים עד שנפרדנו ממנו בשבת"

פרק הזמן בו היה רז בבריכה אינו ידוע במדויק, אך מדובר לכל היותר בחצי שעה. "מדובר בגיל שבו הוא רק מתחיל ללכת" מספר אהרון ומציין כי כפר הנוער בו הוא מחנך הוקם לפני שנה וחצי ולמעשה רז נולד בשבוע הראשון של הלימודים ותלמידי המקום מלווים אותו כמעט מיומו הראשון, עובדה שהופכת גם אותם לשותפים לאבל המשפחתי על מותו של הפעוט, "הם חוו את הגידול שלו", הוא אומר ומוצא בכך הסבר לצורך שחשו בני הנוער להנציח את זכרו בהקמת משחקייה בישוב "שיהיה מקום מוצל לשחק בו בקיץ החם כאן, להנציח את החיוך של רז ולחזק את הישוב".

הישוב ברוש אמנם כולל בתוכו מספר קטן של משפחות, אך אהרון מדגיש כי הישוב בשאיפה להתפתח ולהתרחב, וכבר כעת ממתינות שלוש משפחות לכניסה למקום, כניסה שמתעכבת מטעמים פוליטיים. זאת מעבר לתקווה שהמשחקייה שתוקם תשמש גם את ילדי הישובים שבסביבה.

באשר להתקדמות המיזם בפועל הוא אומר: "יש תכנון לבניה עצמה. את הרוב המוחלט של הציוד נקנה. הנוער משתלב בבניה ובתכנון של המבנה. בשלב הנוכחי התחילו בפרויקט גיוס ממון. בהמשך הם יובילו את התכנון ובהמשך גם את תפעול המקום, אבל לזה עוד חזון למועד".