ראש המועצה דגן ו"הצל"
ראש המועצה דגן ו"הצל"צילום: מועצת שומרון

מועצת שומרון הזמינה היום (שלישי) את הראפר יואב אליאסי, הידוע בכינוי הבמה "הצל", להשתתף במופע יום העצמאות המרכזי של המועצה, אשר יתקיים השנה בישוב צופים.

בסוף השבוע טען הצל בדף הפייסבוק שלו כי הופעתו המתוכננת ביום העצמאות בישוב אדם שבמועצה האזורית מטה בנימין בוטלה בגלל שלדעת רבים מהתושבים הוא קיצוני מדי. טענתו של אליאסי עוררה סערה, ובעקבותיה, כאמור, הוא הוזמן להופיע בשומרון.

ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, אשר קיבל את ההחלטה בתיאום עם יו"ר ועד הישוב צופים, הסביר "הצל הוא אמן ראוי, שלבו במקום הנכון. מזה שנים הפך הצל לאחד מלוחמי ההסברה המרכזיים למען יהודה ושומרון, וההתיישבות היא ביתו".

אתמול התייחס "הצל" בשיחה עם ערוץ 7 לסערה שנוצרה בעקבות הפרסום, "ביטול ההופעה הוא כמו סכין בלב. צר לי מאוד שמקום כזה שסובל מהחרמות ועושים לו רצח אופי בעולם - עושה אותו דבר למי שעובד עבורם. זה היה רגע משפיל עבורי".

"הצל" דחה את הטענות כי ההופעה בוטלה בשל סכום גבוה שביקש, "המחיר שלי הוא מחיר של קוסם ממוצע בשוק. חתכתי את המחיר בחצי מולם רק בגלל אידאולוגיה".

"הצל" הוסיף, "קיבלתי מאות הודעות תמיכה מתושבי הישוב שמחו על ביטול ההופעה".

בישוב אדם טענו מנגד כי מעולם לא בוצעה הזמנה מול הצל ובכל מקרה המחיר שביקש לא עמד בתקציב שהוקצה לאירועי יום העצמאות. בישוב מדגישים כי לא הייתה שום כוונה לפגוע בזמר וכי מעולם לא נאמר עליו כי מדובר בדמות מסיתה או לא חינוכית.