צחי מרקור
צחי מרקורעצמי

איש העסקים הבינ"ל צחי מרקור מכר את חניון "רמז" בנתניה ב־24 מיליון שקלים וזאת לאחר שקנה אותו בשנה שעברה ב־6.5 מילון שקלים- רווח מכובד של כ־400% בשנה.

מרקור החל את דרכו העסקית בגיל 16 כחלוץ עולמי ברשת האינטרנט והיה לפורץ דרך והראשון בעולם אשר הכניס פרסומות מסחריות ברשת האינטרנט.

כיום הוא הבעלים של חברות גדולות העוסקות בתחומי פעילות שונים, הייטק, נדל"ן, מלונאות, קמעונאות, אינטרנט, פרסום, אנרגיה, ביו-אקוסטיקה ותחבורה חשמלית. בשנים האחרונות מקדם פעילות וולנטרית לנזקקים ולילדים חולים בישראל וברחבי העולם וייסד לשם כך את המרכז הארצי לתרומות צדקה ועזרה לנזקקים.

אחת החברות בשליטתו, חברת ההייטק דרייבז (Driivz), אשר מובילה בתחומי האנרגיה והתחבורה החשמלית זכתה בתחרות עולמית והוכרזה כחברה בתחום התחבורה החשמלית החדשנית ביותר בעולם.

ההכרזה על הזכייה באה לאחר שדרייבז התמודדה עם 450 חברות מ- 51 מדינות שנבחנו ע"י איגוד ה- Free Electron העולמי שמאגד את חברות האנרגיה הגדולות בעולם.

מרקור המכהן גם כיו"ר איגוד החניונים מטעם איגוד לשכות המסחר בתל-אביב, מפעיל באמצעות חניוני הצלחה, חברת החניונים הגדולה בישראל קרוב ל- 100 חניונים ברחבי בארץ, מרביתם באזור המרכז, ומספק שירותי חניה באמצעות לכ- 80% מציבור הנהגים בישראל. מחזור העסקים השנתי של קבוצת החניונים מוערך ביותר מ-200 מיליון דולר בשנה

משפחת סלע אשר רכשה מצחי את החניון הנה משפחת חקלאים דתית, במקור ממושב נחלים, הכוללת את האחים בועז, עזריה וידידיה, והיא בעלת קבוצת התקשורת וחברת הסלולר 019.

חניון בית רמז הנו חניון תת קרקעי בן כ- 3 קומות של מרתפי חניה בגודל של כ- 5,000 מ"ר ואשר מכיל 155 חניות. בית רמז בו ממוקם החניון הנו בניין בן 9 קומות המהווה מבנה מסחר ומשרדים וממוקמים בו בין היתר משרד הפנים, משרדים שונים ומרפאות.

המכירה אותה ביצע צחי מרקור אמש מהווה שיא של תשואה של כ- 400%, כאשר מרקור רכש לפני כשנה את החניון במחיר של כ- 6.5 מיליון ₪ בלבד, מצליח למכור תוך כשנה אחת בודדה את החניון במחיר מכירה מדהים של כמעט פי 4.

שיא זה של צחי מרקור מצטרף למחירי מכירה מרשימים של חניונים אותם מכר מרקור בשנים האחרונות, כאשר בין היתר מכר פרופוטליו של 9 חניונים אותו קנה מיצחק תשובה בעבור 40 מיליון ₪ כחניונים בודדים במחיר מכירה כולל של כ- 140 מיליון ₪ תוך זמנים ממוצעים של כ- 3 שנים בלבד.

אחד החניונים מהפורטפוליו של יצחק תשובה אותו מכר צחי מרקור הנו חניון שטמפפר בנתניה בן כ- 79 חניות אותו הצליח צחי למכור בעבור מחיר מכירה של 13 מיליון ₪, מחיר מכירה המשקף 164,500 ₪ לכל חניה, מחיר אשר שבר גם הוא שיא בישראל למחיר חניה בחניון ציבורי.