מרים בן גל: "התשובה הציונית לרצח - בנייה"

מרים בן גל, אשתו של הרב איתמר הי"ד שנרצח בפיגוע, אמרה הבוקר (חמישי) לאחר הגשת כתב האישום נגד רוצח בעלה כי היא מאוד מעריכה את עבודת כוחות הביטחון למעצרו של המחבל.

"אני מאוד מעריכה את עבודת כוחות הביטחון. אבל מבחינתי יש רק תשובה ציונית אחת לרצח הזה. בנייה. אני מתקשה להבין מה מעכב את ראש הממשלה מלהודיע בקולו על אישור הבנייה בהר ברכה והפיכתה לעיר", אמרה.

לדבריה, "כולנו מאמינים בו ויודעים שהוא מנהיג אמיץ שמסוגל להנהיג את עם ישראל לעצמאות בכל חלקי ארצו. ערב חג החירות אני מבקשת מראש הממשלה להוכיח שאנחנו אכן עם שיצא לחירות. ויכול לבנות בכל מקום בארצו. שיאשר בקולו את הבנייה בהר ברכה והפיכתה לעיר. זו הנחמה שלנו".

כאמור, הבוקר הגישה הפרקליטות לבית משפט המחוזי מרכז בלוד כתב אישום נגד המחבל עבד אלחכים עאצי בגין רצח בכוונה תחילה של הרב איתמר בן גל הי"ד, בנסיבות של מעשה טרור.

על פי כתב האישום, המחבל החליט לבצע מעשה טרור ממניע לאומני-אידיאולוגי, ולגרום למותם של יהודים, באשר הם יהודים, זאת על רקע ויכוח שהתרחש בינו לבין חיילי צה"ל בצומת אריאל.

לשם כך רכש המחבל עוד באותו יום בחנות בשכם שני סכינים באורך של כ- 27 ס"מ, ונסע לצומת אריאל, שם הבחין ברב איתמר בן גל ז"ל עומד במקום.

המחבל, אשר זיהה את הרב בן גל כיהודי בשל בגדיו והכיפה שחבש לראשו, התקרב אליו, שלף את אחד הסכינים ודקר את הרב בן גל בעוצמה רבה בחזהו ובבטנו. גם לאחר שהרב בן גל ניסה לנוס מהמקום, המחבל רדף אחריו במטרה להמשיך ולדקור אותו, והדבר נמנע רק בזכות עובר אורח שהבחין במתרחש ופגע במחבל ברכבו.

כתוצאה ממעשיו של המחבל נגרמו לרב איתמר בן גל פצעי דקירה קטלניים והוא נפטר מפצעיו מיד לאחר מכן. המחבל נמלט מזירת הרצח לשטחי הרשות הפלסטינית, ונלכד לפני כשבוע וחצי לאחר מאמץ רב של כוחות הביטחון.