אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: איסטוק

לא תמיד ניתן לצפות מתי זה יגיע, אבל בהחלט ניתן להיות מוכנים למצב חירום. חשוב לזכור כי תינוקות הם יצורים קטנים, חמודים ובעיקר בריאים!

הסיכוי למחלות לב וכלי דם בתינוקות הוא די נדיר ומכך אנו מבינים כי גורם המוות העיקרי בתינוקות הוא חנק שנובע לרוב מתאונות או רשלנות.

חנק מגוף זר, טביעה באמבטיה או בבריכה הביתית, שאיפת גז, בליעה של חומרים מסוכנים אלו רק חלק ממקרים מסכני חיים ונפוצים בקרב תינוקות וילדים

ניתן למנוע את מרבית המקרים הללו באמצעות השגחה ומניעה. יש להרחיק מהתינוק חומרים מסוכנים כמו חומרי ניקוי ותרופות יש להשגיח על התינוק בכל שלבי האכילה, אין לעזוב את התינוק לבדו באמבטיה ובטח שלו נניח בלול התינוק אובייקטים כגון: בובות, שמיכות שיכולים ליפול על פניו ולחנוק אותו.

במידה והגענו למצב בו התינוק אפטי ולא מגיב לסביבה יש להבין שמדובר במצב חירום, להזעיק את שירותי החירום ולהתחיל בפעולות מצילות חיים טרם הגעת צוותי החירום בהתאם להנחיות המוקד הרפואי.

זכרו! החייאת מוקדמת מצילה חיים!

ניתן לקבל ידע מציל חיים בקורס עזרה ראשונה . קורס עזרה ראשונה בעל חשיבות רבה היות ובקורס ניתן לתרגל את כל שלבי ההחייאה בתינוק וילד.

כעת נביא בפניכם מדריך קצר המסכם את שלבי ההחייאה בתינוק. מדריך זה אינו מחליף קורס עזרה ראשונה לתינוקות עליו אנו בהחלט ממליצים.

שלב הבטיחות – הרחיקו את התינוק מגורם מסכן : מים, אש , גז למקום בטוח, מוגבה וקשיח כגון : עמדת החתלה, שולחן וכו.

בדיקת הכרה- נסו ליצור גירוי קולי עיי מכיאת כף חזקה במידה והתינוק לא מגיב לגירוי הקולי יש לצבוט בחוזקה בכף רגלו במידה ואין תגובה לכאב התקשרו למד"א חייגו 101 והתחילו מיד בפעולות החייאה בהתאם להנחיות המוקד.

התבוננו על בית החזה של התינוק במידה ובית החזה לא זז (עולה ויורד) או לחילופין אתם מבחינים בכחלון בפניו.

התחילו בשלב העיסויים

הניחו 2 אצבעות במרכז בית החזה של התינוק ובצעו 30 עיסויים מהירים

שלב נתיב האוויר

פתחו את פה התינוק וסילקו אפשרות כגון: קיא, רוק והטו את ראש התינוק מעט לאחור

נסו ליצור מצב בו התינוק "מביט לשמיים"

שלב הנשימה

אטמו באמצעות הפה שלכם את אף ופה התינוק (יחד) ובצעו 2 הנשמות בעדינות עד להתרוממות בית החזה.

חזרו לשלב העיסויים

בצעו 30 עיסויים מהירים וחזרו לביצוע 2 הנשמות.

יש לחזור על ביצוע 30 עיסויים ו-2 הנשמות עד להגעת כוחות ההצלה.