דנה סומברג, מגישת המהדורה
דנה סומברג, מגישת המהדורהצילום: נדב כהן יונתן

השבוע (יום א') עלתה לראשונה מהדורת החדשות של ערוץ 20. לכאורה, מדובר בשדרוג נוסף של ערוץ טלוויזיה חדש יחסית שמנסה כבר לא מעט זמן להרחיב את מעגל הצופים שלו ולהוות תחרות ראויה לערוצים הוותיקים בשדה התקשורת. אלא שבראייה עמוקה יותר, ותסלחו לי על הפומפוזיות, מדובר באירוע מכונן, לא פחות.

מיום הקמתו מתמודד ערוץ 20 עם ניסיונות להשתיקו או לפחות לגמד את כוחו. בתחילה נטען כלפיו כי הוא בוסרי, נגוע באג'נדה ידועה מראש (מי לא?) וחסר תוכן תרבותי. בבסיס הטענות עמד כביכול שיקול מקצועי, נטול אינטרסים, אלא שעתירה שהוגשה לבג"ץ נגד שידור מהדורת החדשות בערוץ חשפה את כוונותיהם האמיתיות של ערוצי התקשורת, שאיחדו כוחות בקרב על ליבו של הצופה בבית. אותו צופה שנטיית ליבו הייתה לשמוע ולראות שיח מאוזן ומגוון, מימין ומשמאל, ובמקום זה נאלץ להסתפק במגיש ימני מחמד ובפאנל של פרשנים פוליטיים, שבמקרה הפחות גרוע נשמעו כמו כתבים מהאו"ם. ערוצי התקשורת עקבו בדאגה אחר טבלת הרייטינג של הערוץ העולה, שבאיטיות אך בנחישות גזל מהם אחוזי צפייה, והבינו כי למגרש נכנס שחקן חדש.

נראה כי ערוץ 20 התכונן היטב למהדורת החדשות הראשונה שלו. דנה סומברג, מגישת המהדורה, ניתבה את הדיונים באולפן ביד רמה ומקצועית וכך גם יתר הכתבים בשטח. גם נושאי המהדורה עסקו בשאלות בוערות על סדר היום, שטופלו מנקודת מבט ציונית וימנית. כך למשל בכתבה שנעשתה על מצבם הטוב (מדי) של האסירים הביטחוניים בבתי הכלא בישראל, שכונו שם בפשטות "מחבלים". נדמה כי המילה הזאת נמחקה כמעט לגמרי מלקסיקון הערוצים המתחרים, וכעת חזרה אל השיח החדשותי בדיונים ביטחוניים. או ריאיון לא מתחנף שקיימה סומברג עם מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך, ולא נרתעה מלהציג בפניו שאלות קשות כמו "האם המשטרה בראשותך מדליפה חומרים לתקשורת מתוך חדרי החקירות?".

מה שאולי העיב מעט על איכות הצפייה במהדורת החדשות היה זמן המסך הכמעט בלתי מוגבל שניתן לחברי הפאנל ולמרואיינים שהוזמנו לאולפן. אומנם כל פרשנות שנאמרה שם הייתה חשובה ומנומקת היטב, אבל עדיין, עם קצת פחות מלל היה אפשר להעביר את אותו מסר בדיוק.

אחרי הכול, צריך לזכור דבר פשוט. ערוץ 20 שידר השבוע מהדורת חדשות ראשונה מתוך רצף שידורים שהוא אמור להעניק לצופים מדי יום, בדיוק בשמונה בערב, ובתור מהדורה ראשונה נראה כי התחרות מול ערוץ 2 עשתה לו רק טוב. זאת אומנם רק ההתחלה, אך נראה כי ההבטחה לצופים בדבר תקשורת מאוזנת יותר כבר קוימה, ובמקום להתכווץ מול דמותה של יונית לוי בערוץ המתחרה, אפשר פשוט לזפזפ לערוץ 20. אין לכם מושג כמה קל ופשוט זה הולך להיות.