טקס החתימה
טקס החתימהצילום: אלי קובין, עיריית אלע

במעמד מיוחד נחתם היום (ה') הסכם גג בין משרד האוצר, משרד הבינוי והשיכון ועיריית אלעד, לבניית למעלה מ– 5,400 יחידות דיור בעיר.

באירוע השתתפו רבני העיר, ראש העיר ישראל פרוש, שרי האוצר והשיכון משה כחלון ויואב גלנט, סגן שר החינוך מאיר פרוש, יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני ואישי ציבור רבים.

על פי ההסכם שמוביל משרד הבינוי והשיכון, במהלך השנים 2018-2020 ישווקו בעיר אלעד כ- 5,400 יחידות דיור ובנוסף כ- 13,300 יחידות דיור שוות ערך למסחר ותעסוקה בארבעה מתחמים בקרקע מדינה.

לאלה עשויים להתווסף באישור הוועדה המקומית כ- 1,567 יחידות דיור מכוח תקנות התכנון והבניה, כך שסך הכל צפי יחידות הדיור כולל שוות ערך שישווקו בשנים אלה יעמוד על כ- 20,267 יחידות דיור.

ראש העיר פרוש אמר במהלך האירוע כי "אנחנו באלעד עושים ומוסיפים 13 אלף יחידות דיור חדשות לעיר. עשרות אלפי זוגות צעירים במגזר החרדי והדתי נאנקים במקומות לא ראויים לדיור. לא קלה היתה המלאכה, והיא עדיין לא הסתיימה אבל היום אני יכול להסתכל ל-13 אלף זוגות צעירים בעיניים ולאלפים נוספים, ולומר להם שהפתרון לדיור במרכז הארץ יוצא לדרך. לא ביקשנו כלום בהסכם הגג, רק שהמחירים יהיו נמוכים ממחיר למשתכן".

שר האוצר כחלון אמר כי פתרון משבר הדיור של המגזר החרדי הוא חלק בלתי נפרד מפתרון משבר הדיור הלאומי. "אנחנו מקפידים לתת מענה לכל המגזרים והאוכלוסיות השונות בישראל. אנחנו ממשיכים לתכנן, לשווק ובנות בכל הארץ ובכל הכח ואף אחד לא יצליח לרפות את ידינו. אני מברך את שר הבינוי והשיכון יואב גלנט ומשרד הבינוי והשיכון שהובילו את ההסכם החשוב הזה".

שר הבינוי והשיכון גלנט אמר "אנו חותמים היום על הסכם גג אשר יכפיל את מספר יחידות הדיור בעיר אלעד וייתן מענה למשפחות המבקשות להתגורר בעיר. הסכם גג זה מצטרף לשורת התכניות שאנו מקדמים בשלוש השנים האחרונות לטובת האוכלוסייה החרדית ובמטרה לקדם מגוון רחב של פתרונות דיור כפי שלא נעשה מאז קום המדינה".

עוד אמר השר כי "יש לנו קשר שיח והתקדמות עם כל הערים החרדיות. בזכות האנרגיה של ראש העיר, למרות שהיו כאן הרבה בעיות בירוקרטיות והצלחנו לפרוץ דרך ביחד. אלעד תהיה עיר יותר גדולה מראש העין".

סגן שר החינוך פרוש אמר כי "אין אדם מתקנא בבנו, היום הזה הוא יום מיוחד ובשורה עבור הציבור באלעד ועבור הציבור החרדי בכלל שהינו המגזר הסובל ביותר ממצוקת הדיור כאן בישראל. מכאן המקום להודות לכל העוסקים במלאכה".

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן אמר בטקס כי ״אלעד היא סמל ומופת לחיים בצוותא של ציבור דתי לאומי וחרדי, אני מברך את ראש העיר ישראל פרוש על ההישג הזה של בניית 13 אלף יחידות דיור לצד שני מיליון מ״ר לתעסוקה, דבר שיצעיד את העיר קדימה״.

יו"ר ועדת הכספים גפני אמר כי משרד הביטחון הינו שותף דרמטי במה שמתרחש בעיר אבל בלי הדחיפה של משרד האוצר ומשרד השיכון - זה לא היה קורה. "אנחנו נלחמים על אלעד כי אנחנו מודעים למצוקה האמיתית של הציבור החרדי. אלעד מהווה חלק מהפתרון בכללותו- הפתרון בבית שמש, מודיעיון עילת ועוד מקומות רבים שבהם הציבור החרדי הוא חלק מהישוב. אני רוצה לשבח את ראש עיריית אלעד שעשה עבודה מאומצת יחד עם יו"ר הוועדה הרב אברהם שטרן".