שחר סטרוג ז''ל
שחר סטרוג ז''לצילום: דובר צה"ל

הלוחם מיחידת דובדבן שפלט כדור וירה למוות בחברו ליחידה המובחרת, סמ"ר שחר סטרוג ז"ל, לפני כשבוע, לא נחקר עוד בשיבוש הליכי החקירה - כך נמסר היום (חמישי) מעורכי הדין המייצגים את החייל מטעם הסנגוריה הצבאית.

רס"ן עו"ד מירב הרשקוביץ-יצחקי, סרן (מיל') עו"ד אבי חימי וסרן עו"ד אליסף מלמד, המייצגים את החייל, מסרו כי "היום התברר כי הלוחם נחקר לפני מספר ימים בחשד לשיבוש הליכי החקירה בעקבות טעות של המעבדה שבה נבדק הטלפון הסלולרי שלו ושהחשד היה חסר בסיס".

"גורמי האכיפה מסרו היום כי אין כל חשד להטעיה או לשיבוש מצד הלוחם. צר לנו וללוחם על העוול והצער שנגרמו בהצגת הדברים באופן שגוי גם למשפחתו של המנוח".

לטענת המשטרה הצבאית החוקרת בשבוע שעבר, ייתכן כי היורה התקשר לאחר פליטת הכדור לאחיו ואז מחק את השיחה. הלוחם הכחיש את הדברים בחקירתו, והיום כאמור הודיעו כי מקורו של החשד היה בטעות במעבדה שבה נבדק המכשיר הסלולארי של החייל.

מעצרו של הלוחם הוארך על ידי בית הדין הצבאי עד ליום רביעי הקרוב, עד להשלמת פעולות החקירה שנותרו בעניינו.

עורכי דינו הוסיפו כי "מרגע שאירע האסון, הלוחם, על אף תחושותיו הקשות, משתף כמובן פעולה באופן מלא עם החוקרים, שיחזר את האירוע ועושה כל שיכול על מנת שהחקירה תושלם בהקדם".

מהתחקור הראשוני של האירוע, חברו של הלוחם ככל הנראה שיחק בחדרו עם אקדח השירות ופלט כדור שפגע בחזהו בזמן שישב מולו. הלוחם נפצע באורח קשה מאוד ולאחר מכן מת מפצעיו בבית החולים הדסה הר הצופים.