גלעד ארדן
גלעד ארדןצילום: הלל מאיר/TPS

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן (הליכוד) התייחס הערב (חמישי) לחקירות ראש הממשלה ואמר כי נתניהו לא צריך להתפטר גם אם יוגש נגדו כתב אישום.

בראיון לערוץ 20 סיפר ארדן כי פנה מספר פעמים ליועץ המשפטי לממשלה כדי שיורה לחקור את ההדלפות מחדר החקירות.

''ביקשתי ממנו, כיוון שההדלפות האלה פוגעות באמון הציבור במערכת אכיפת החוק, ללא ספק, אני בהחלט מקווה שאחת ולתמיד הוא יפתח בחקירה וכמו שראינו לפני למעלה מעשור כשנפתחה חקירה כזו כשאריאל שרון נחקר באותה פרשה של סיריל קרן, שהמדליפה היא ליאורה גלאט ברקוביץ הפרקליטה המלווה, אני מאמין שגם הפעם, אם תיפתח חקירה שכזו, תיווצר הרתעה", אמר.

''בינתיים", הזכיר השר, ''אני זה שקידמתי חוק שכל קציני המשטרה עכשיו מחויבים לעבור פוליגרף, מה שלא קיים בשום גוף אחר, ואני מקווה שהיועץ המשפטי לממשלה ירים את הכפפה ויורה סוף סוף על חקירה שתגלה לכולנו מי מדליף מהחקירות".

השר ארדן נשאל האם לדעתו ראש הממשלה צריך להתפטר אם יוגש נגדו כתב אישום והשיב "השיטה במדינה דמוקרטית היא שהמשטרה חוקרת. בעניין של נבחרי ציבור או חקירות חמורות זו לא סמכותה להגיש את כתב האישום.

''הפרקליטות שוקלת ומחליטה אם להגיש כתב אישום וכמו כל מדינה דמוקרטית, יש בית משפט ששומע את שני הצדדים ומחליט. טוב מאד שבית המשפט הוא לא אוטומטי וטוב מאד שיש זיכויים וכפי שאני אמרתי מספר רב של פעמים לאחרונה, ודווקא ביום הזה שיש זיכוי בפרשה שקיבלה כל כך הרבה כותרות (פרשת אלון חסן), הנה החיזוק לעמדה שלדעתי צריך לדבוק בה: ראש הממשלה לא צריך להתפטר גם אם יוגש כתב אישום.

''כי אם הוא יתפטר או יאלץ להתפטר ולאחר מכן הוא ייצא זכאי בבית המשפט, הרי שהפגיעה בדמוקרטיה הישראלית, הפגיעה בציבור שתומך בראש הממשלה, בליכוד, בדרך שלנו ובצעדים שאנחנו נוקטים, הפגיעה הזאת תהיה פגיעה חמורה מאוד מאוד", הסביר ארדן.