האנדרטה לזכר נרצחי טבח מינכן
האנדרטה לזכר נרצחי טבח מינכןצילום: רויטרס

עמאר קמפה-נג'אר, בן 29, מוביל כרגע בפריימריז הדמוקרטים במרוץ לקונגרס בוושינגטון, על המושב של אזור סאן דייגו בקליפורניה.

כתב חדשות עשר בוושינגטון גיל תמרי הביא במהדורה המרכזית את סיפורו של הצעיר שהתרחק מעמדותיו של סבו.

על משפחתו הוא מספר כי "הוריו של אביו נהרגו כשהיה בן 11, ולכן הוא היה מטרה להיות מגויס לטרור. אני נוצרי, הוא מוסלמי. בגלל דתו הוא דחה קיצוניות. והוא בחר באמריקה".

סבו הוא לא אחר מיוסוף אל נאג׳אר, שכונה אבו יוסוף, קצין המבצעים של "ארגון ספטמבר השחור", ממתכנני רצח הספורטאים הישראלים במינכן שבו נרצחו אחד-עשר ספורטאים, מאמנים ושופטים, חברי המשלחת האולימפית הישראלית.

יוסוף נאג׳אר שימש כראש סניפי הפתח בלבנון, ומשם התקדם במעלה הארגון לתפקיד ראש המודיעין הפנימי של הפתח, עד שהפך לאחד מסגניו של יאסר ערפאת.

בחיסול סבו צפה אביו של עמאר, יאסר, אז ילד בן 11. לאחריו, אומץ יאסר על ידי מלך מרוקו. הוא עבר למצרים, ואחר כך היגר לארה"ב למטרות לימודים. כאן פגש את אשתו, ממוצא לטיני. וכאן נולד גם בנו, שהיום רץ לקונגרס, עמאר נג׳אר. "אני חצי ערבי, חצי לטיני, אבל אני 100% אמריקני", אמר נג'אר.

אחרי הסכמי אוסלו, עבר אביו לעזה והיה לבכיר ברשות הפלסטינית. "נולדתי בארה"ב וגדלתי בעזה. והגעתי לפה לפני פיגוע מגדלי התאומים. עזבתי אזור מלחמה כדי להגיע לאזור מלחמה אחר. ואז החלה כאן רדיפת הערבים", סיפר נג'אר.

כשהוא נפגש עם קהלים יהודיים במחוז הבחירה שלו, הוא מיד מבהיר כי הוא מתנגד לדרך הטרור של סבו, והוא תומך בפתרון שתי המדינות. בדיווח נאמר כי נג׳אר כבר גייס כספים, בעשרות אחוזים יותר מכל מתחריו, מתרומות קטנות, כשהוא הופך את סיפור הרקע שלו מחסרון ליתרון.