קובי מידן
קובי מידןצילום: פלאש 90

העיתונאי שמעון ריקלין מערוץ 20 תוקף את איש גלי צה"ל הקריין ומנחה התוכנית "חוצה ישראל", קובי מידן, שכתב בעמוד הפייסבוק שלו "היום אני מתבייש להיות ישראלי", זאת בעקבות התנהלות צה"ל ב"צעדת הטרור" ביום שישי על גבול הרצועה.

"כאשר משעים את עירית לינור, ולא את קובי מידן. כאשר כתבים ישראלים מדבררים את החמאס ומסבירים לנו רק לפני כמה ימים שהוא רוצה הפגנה שקטה ושלא יגיעו לגדר, אתה מבין שאיבדנו כאן את השפיות", כתב ריקלין ושאל "כמה כסף מקבל קובי מידן על החלטורה שלו כדובר החמאס?".

הכתב הפוליטי הוותיק של "ישראל היום" גדעון אלון השיב לו, "אני גאה להיות ישראלי, כי אני חי במדינה שחייליה שומרים על גבולותיה וממלאים את הפקודות. זה הצבא המוסרי ביותר בעולם שמתנהג בהגינות ובסובלנות כלפי המון מוסת שרוצה לחצות את הגדר!".

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, הגיב על דבריו של מידן בריאיון ל-103FM. "אני מתבייש שיש לנו שדרן מסוג כזה בתחנה צבאית, אני מקווה שמפקד התחנה יעשה ברור ויעשה מה שמוטל עליו", אמר, "אני חושב שזה בושה, אם הוא מתבייש כדאי שלבד יסיק את המסקנות ויעזוב את התחנה".

נציין כי מבדיקת צה"ל ושב"כ עולה כי לפחות 10 מתוך 17 המחבלים שחוסלו בצעדה הם בעלי רקע טרוריסטי. שמונה מהם מחבלי חמאס, אחד פעיל הג'יהאד העולמי ומחבל נוסף פעיל 'שוהדא אל אקצא'.