בקרת מוקשים - למניעת פגיעה במטייליםדובר צה"ל

חול המועד הוא הזדמנות נפלאה לטייל באזורי הגליל ורמת הגולן. לכן לקראת חג הפסח, מדור המיקוש הפועל תחת אגף ההנדסה בפיקוד הצפון, נערך לכבוד המטיילים הרבים שבאים לבלות את חול המועד בצפון הארץ.

לשם כך, המדור החל כבר חודשיים לפני החג בפעילות מוגברת על מנת לדאוג לבטיחות של כלל שדות המוקשים בגזרת הצפון.

צוותי הבקרה של המדור עובדים על בסיס קבוע, על מנת לאבטח את אזורי המיקוש בצפון. מבצע זה בא לידי ביטוי בהתקנת גדרות חזקות יותר, החלפת שלטים בלויים ושמירה על סביבת שדה המוקשים נקייה מכל חפץ חשוד.

בנוסף, מדור המיקוש אינו רק הזרוע המבצעת בנוגע למיקוש בצפון הארץ, אלא גם המרכז אשר מתכנן ואוגד בו מידע על כל שדה מוקשים בגזרת הצפון. מטרת הארכיון היא לאגוד את המידע הרחב ביותר על כל שדה מוקשים, על מנת שעבודת צוות הבקרה תהיה מתוכננת ויעילה יותר בהמשך.

המדור שם לעצמו מטרה להדק את הקשר עם תושבי רמת הגולן. זאת על מנת לחשוף אותם לכלל המידע בנוגע לשדות המוקשים שבאזור מגוריהם ובכך לתת מענה בטיחותי-חינוכי בנושא.

נציגים מהמדור מגיעים לבתי הספר ברמת הגולן ומרצים להם על התנהלות נכונה בקרב שדות מוקשים. כחלק מפרויקט זה, נכתבו עלוני הסברה בערבית, על מנת להפיץ את המידע גם למשפחות הדרוזיות המתגוררות בגולן.

ראש המדור, רס"מ אסף מזון, מוסיף כי "חג הפסח הוא הזדמנות מצוינות ליהנות מנופי הצפון המיוחדים של ישראל. אך חשוב להשאר עירניים ולשים לב לסימני האזהרה משדות מוקשים".

"בנוסף, במהלך החג ימצאו מספר צוותי בקרה בחלק מן האזורים המתויירים אשר בקרבתם נמצאים שדות מוקשים. זאת על מנת לוודא את אבטחת אזורי המיקוש גם במהלך החג עצמו", אומר מזון.