גפני ענבים
גפני ענביםGili Yaari/Flash 90

המועצה האזורית מטה יהודה ומועדון יקבי יהודה הגישו בקשה לרשם סימני המסחר, במטרה לקבל הכרה באזור גידול ענבי היין של "יהודה" ככינוי מקור, על פי חוק כינויי מקור וציונים גיאוגרפיים.

הבקשה הוגשה עבור אזור היין בכללותו וכן עבור שני אזורי משנה - "הרי יהודה" ו"מורדות יהודה". ההחלטה להגיש את הבקשה, בקשה ראשונה המוגשת לפי החוק מזה למעלה מחמישים שנה – מאז הבקשה לרשום את Jaffa ככינוי מקור, באה על רקע העובדה שמפת אזורי היין של ישראל, שעוצבה לפני למעלה מ- 40 שנה, לא עודכנה מאז והפכה ברבות השנים למיושנת ובלתי רלוונטית.

המועצה האזורית מטה יהודה והיקבים משוכנעים בכך שאזור היין של יהודה, כמו גם יתר אזורי היין בישראל בהם מייצרים כיום יינות מן השורה הראשונה, ראויים להגדרה והכרה רשמית ממש כמו זו של מאות אזורי יין ברחבי העולם, ביניהם טוסקנה וקיאנטי באיטליה, בורגון ואלזס בצרפת, ועוד רבים אחרים ברחבי העולם.

בשבוע שעבר התארחה במטה יהודה משלחת מטעם האיחוד האירופאי כאורחי משרד החקלאות בנושא פיתוח ציונים גאוגרפיים (Geographical indication). המשלחת לוותה ע"י מחלקת התיירות של המועצה, סיירה בשלושה מיקבי מטה יהודה (שורק, קסטל וקטלב) ונחשפה לפעילות הענפה בתחום היין באזור.

ערן אוחנה, ראש מחלקת תיירות של המועצה האזורית מטה יהודה, אמר "אנו מלאי תקווה וביטחון בכך שרשם סימני המסחר, לאחר שיבחן את הבקשות, יכיר בייחודיות של אזור היין שלנו ויעניק לאזורי היין שלנו את ההכרה הרשמית הראויה, במסגרת של כינויי מקור. תודתנו נתונה לכל מי שתרם ותמך במשך שלוש השנים האחרונות במהלך, אשר יצא כעת אל הפועל''.

ניב ויזל, מ"מ ראש המועצה האזורית מטה יהודה שאביו, מאיר ויזל, נחשב ליזם של "דרך היין" במטה יהודה, אמר כי ''זהו יום מרגש. הגשת הבקשה להכרה ככינוי מקור נובעת מתוך הכרתם של כל המעורבים בענף היין הישראלי בכך שלאזור הגידול של יהודה ישנם אפיונים ייחודיים ואיכותיים משלו, אך גם במטרה להראות את הדרך לאזורים נוספים בישראל, בהם מיוצר יין כחול לבן ייחודי, המשווק לעולם כולו.

''אני מלא ביטחון שהבקשה תתקבל, ובכך שהצלחת המהלך תהווה מנוף להסדרה רשמית של כלל אזורי היין הייחודיים של ישראל, ולקידום ענף היין הישראלי בכללותו - והצד התיירותי שלו בפרט", הוסיף ויזל.