מימונה
מימונהצילום: ISTOCK

''דווארה'', מיזם חברתי חדש, מחבר משפחות מארחות לבין כל מי שמעוניין להתארח בחגיגות מימונה בקרבת ביתו.

''דווארה'' (סיבוב - במרוקאית) הינו פרויקט ללא מטרות רווח, אשר שם לו למטרה ליצור מפגשים בלתי אמצעיים בין אנשים ואוכלוסיות שונות בחברה הישראלית על ידי שימוש באמצעים דיגיטליים.

מקור הרעיון לפרויקט הינו חג המימונה, חגם של יהודי מרוקו שבמהלכו נהגו החוגגים להשאיר את דלת הבית פתוחה, ובכך להזמין כל מי שחפץ להצטרף לחגיגה, גם אם אינם בני משפחה ומכרים.

הכנסת האורחים היתה שוויונית, וכולם יכלו להצטרף - יהודים ומוסלמים, ללא הזמנה. ''דווארה'' שואף להחזיר רוח המימונה הזו באירועי בתים פתוחים סביב לוח השנה העברי, ובפרט במימונה, באמצעות אתר אינטרנט המחבר באופן פשוט בין מארחים ואורחים.

חניאל אלמקייס, יוזם הפרויקט, סיפר "הקמנו את דווארה כהוקרה לערכי ומנהגי החג שהיטשטשו עם השנים כאשר כולנו הפכנו פורמליים וחשדניים יותר כלפי האחר. בעבר, לא היית זקוק להזמנה בכדי להגיע לחגיגות המימונה, וכולם היו מסתובבים בין החגיגות המשפחתיות שהיו נמשכות עד לפנות בוקר.

''המטרה היא להסיר את החסמים והמחסומים המלווים אותנו ולייצר מפגשים שהיומיום לא מזמן לנו על מנת להגביר את הסולידריות ולתרום להבנת והערכת האחר, בלי קשר לשיוך הפוליטי-חברתי-דתי. אנחנו קוראים לכל עם ישראל, בין אם מציינים את החג או לא, להיכנס לאתר, לפתוח את ביתם וליבם כמארחים או לשמח כאורחים ברוח המימונה", הוסיף.