שלי יחימוביץ'
שלי יחימוביץ'צילום: פלאש 90

ח''כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) תרמה הבוקר 180 שקלים לקרן החדשה לישראל וקראה לציבור לתרום לקרן בעקבות כוונת ראש הממשלה נתניהו להקים ועדה פרלמנטרית לחקירת פעילותה של הקרן בישראל.

בדף הפייסבוק שלה סיפרה יחימוביץ' כי זו הפעם הראשונה שבו תרמה לקרן החדשה, ופירטה כמה מהסיבות לכך.

"הטמטום, ההזיה, הרשעות וחוסר השחר של ההיטפלות של נתניהו לקרן, על לא עוול בכפה וללא קשר, ולו מקרי, לפיאסקו של מתווה הפליטים – הגיעו לאזורים שמסכנים את המדינה שלנו ומסכנים את שפיותינו ואת חרותנו", אמרה יחימוביץ'.

לטענתה, ''זו פרקטיקה קבועה, זדונית והרסנית של נתניהו. זה קרוב לעשור שהוא ראש ממשלה, ובמקום להשתמש בכוחו כדי לשקם ולחזק את שכונות הדרום ואת תושביהן – הוא בוחר, שוב ושוב, להפקיר, להשליך ולזנוח אותן - ולהסית.

''הקרן החדשה לישראל, על הארגונים הרבים והטובים שפועלים בזכותה, היתה מקובלת ומוערכת על כל חלקי החברה הישראלית, עד שבא קמפיינר גזען ופשיסט וחסר מעצורים, שתמיד יש קונים לרעיונותיו הזדוניים, והפך אותה, בהבל ספין מכוער ופרוע אחד, לשם נרדף לבגידה", כתבה יחימוביץ'.

לדבריה, הקרן החדשה תורמת לתיקון החברה הישראלית, ''לעזרה לדל ולחלש, לשוויון ולצדק, ואני מזדהה עם חלק גדול מהארגונים שהיא תומכת בהם: מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית, קו לעובד, האגודה לזכויות האזרח, התנועה לחופש המידע, אתגרים - ספורט אתגרי ונופש פעיל לנכים, בזכות - המרכז לזכויות האדם של אנשים עם מוגבלויות, האגודה לשמירת זכויות הפרט של קהילת הלהט"ב בישראל, ועוד רבים.

''כן, יש שם גם כמה ארגונים שאיני קרובה לעמדותיהם, אבל זה לא סותר לרגע את זכותם לפעול במרחב הדמוקרטי המגוון שלנו", כתבה חברת הכנסת יחימוביץ'.