דגל המדינה נפרש מעל בית הנשיאדוברות בית הנשיא

יחידת הלווינים של צה״ל, מומחי סנפלינג ויצרני טקסטיל תלו היום (רביעי) דגל ישראל ענק על גג משכן נשיאי ישראל בירושלים.

הדגל נפרס על שטח פנים של 1,500 מטר מרובע ומשקלו 270 ק״ג. הוא יוצר בדפוס מיוחד במפעל בקריות במשך עשרה ימי עבודה של תפירה, הדפסה והלחמה, והועלה לגג המשכן לגובה של כעשרה מטרים בעזרת מנופים יעודיים.

הכנסתו של הדגל למשכן דרשה בידוק ביטחוני במכונת השיקוף. מאחר והדגל לא נכנס במכונת השיקוף, נאלצו מאבטחי המשכן לפרק אותו ואף לסגור את הכביש לכמה דקות. על מנת לתעד את הדגל גוייסו רחפנים מיוחדים שהורשו באופן חריג לטוס מעל האזור הסגור בדרך כלל מטעמי אבטחה ויחידת הלווינים המיוחדת של צה״ל 9900 נרתמה למשימה.

מנכ״ל בית הנשיא הראל טובי שפיקח על הפרישה מקרוב אמר היום ״ביקשנו לייצר את הדגל הייחודי הזה, הנצפה באמצעות הלוויין מכל נקודה וזווית, כביטוי לגאווה והשמחה בעת המיוחדת הזו, שנת השבעים של ישראל, הממלאת בגאווה ישראלית על שנות יצירה ופעילות בכל התחומים.

"אנחנו מלאי הערכה לכל הגופים שנרתמו לסייע לנו במבצע המורכב הזה שדרש יוזמה ויצירתיות לצד פתרונות ביטחון ובטיחות, ומקווים שהוא ירחיב לבבות רבים לישראלים ויהודים במדינת ישראל ובעולם כולו״, אמר טובי.

דגל ה-70 יהיה פרוש על גג המשכן עד ליום ירושלים ובמהלך המטס ההיסטורי של יום העצמאות יהווה הצדעה של בית הנשיא לכוחות הביטחון בשנת השבעים למדינה.

צילום: דוברות בית הנשיא