עולי תימן באוהלים
עולי תימן באוהליםצילום: ELDAN DAVID, לע"מ

בבית העלמין מחנה דוד שבחיפה, בנוכחותה של יו"ר הוועדה המיוחדת לפרשת היעלמותם של ילדי תימן, מזרח והבלקן, חברת הכנסת נורית קורן, ייערך היום (שני) מעמד גילוי מצבה לקברו של סלים יעקב ג'רפי ז"ל שנהרג מירי במעברת עין שמר ומקום קבורתו לא היה ידוע למשפחתו על אף עשרות שנים של חיפוש.

מקום קבורתו של ג'רפי התגלה באופן מפתיע במהלך סיור שערכה הוועדה לפני כחצי שנה בבית העלמין מחנה דוד, כחלק מסדרת סיורים שמקיימת הוועדה בבתי העלמין בהם נטמנו תינוקות וילדים שנפטרו בעשרות השנים הראשונות לקום המדינה.

בביקור זה הצליחה הוועדה לאתר את קברו של סלים יעקב ג'רפי שנהרג מירי שוטר במעברת עין שמר בשנת 1950. לדברי המשפחה, הגופה נשארה בידי המשטרה והמשפחה לא הורשתה להשתתף בלוויה.

עד לסיור הוועדה מטעם הכנסת, לא נמסר לבני המשפחה פרט כלשהו על מיקומו של הקבר. במהלך הסיור שקיימו חברי הוועדה בבית העלמין נענו אנשי חברה קדישא לדרישת חברת הכנסת קורן לאתר את הקבר של סלים יעקב ג'רפי. מאמצי החיפוש החלו ולשמחת המשתתפים בסיור ובני המשפחה הקבר נמצא.

עם גילוי מקום הקבורה, במעמד מרגש במיוחד, לראשונה אחר 67 שנה, נאמר קדיש על ידי קרוב משפחה על קברו של יעקב ג'רפי ז"ל.

יצוין כי במקביל לקביעת משפחתו של ג'רפי המגדירה את מותו של סלים יעקב כרצח בדם קר, נטען במהלך השנים כי סלים נהרג מירי שוטר שביקש להשתלט על מהומה שפרצה במחנה עין שמר וחשש מסלים שאחז במקל.