אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: ISTOCK

ככרות לחם שנמכרו במוצאי השבת האחרונה, נאפו עוד לפני חג הפסח, נמכרו לגוי, הוקפאו ולאחר שהופשרו בצאת החג הגיעו למדפים, כך פורסם הבוקר (שני) בעיתון "ידיעות אחרונות".

הלקוחות שביקשו לאכול חמץ ראשון ופספסו את האותיות הקטנות, רכשו לחם מופשר ועדיין שילמו עליו מחיר מלא.

בדיווח הבוקר נאמר כי צרכנים רבים התלוננו על לחמים חצי קפואים וטענו כי ברשתות השיווק לא הוצב כל שילוט המסביר שמדובר בלחם שהופשר.

מי שלא שם לב לתאריך התפוגה של הלחם, גילה בדיעבד שרכש מוצר שחיי המדף שלו קצרים וניתן להשתמש בו רק יומיים לאחר הקנייה ולא שישה ימים בדומה ללחם טרי.

בנוסף, העובדה שהלחם איננו טרי צויינה רק בכיתוב קטן על גבי האריזה, דבר שהטעה צרכנים רבים.

התופעה נמצאה ברשתות שיווק ומאפיות רבות. אחד המגיבים לכתבה הוא ניר בן יהודה, סמנכ"ל פיתוח עסקי של מאפיית אנג'ל, שהסביר "זו לא השנה הראשונה. מזה 15 שנים שאנו מספקים גם ליין של מוצרים שהוקפאו. לאור הבלבול נפיק לקחים לשנה הבאה בנוגע למענה בשירות הצרכנים. בלתי אפשרי לספק לחמים טריים למיליונים של צרכנים. אנו מייצרים 110 אלף כיכרות לחם בשעה וארבע המאפיות שלנו עבדו סביב השעון הן בייצור לחמים והן בסבבי הפצה. כל המידע צוין על האריזה: ‘נמכר בחמץ כדין’".