הקיצוצים מעמיקים. טבע
הקיצוצים מעמיקים. טבעצילום: אלירן אהרון

טבע מודיעה היום (שני) באופן רשמי על כוונתה לסגור את מפעל החברה באשדוד ולפטר את 175 עובדיו ב-2 פעימות.

"כפי שהודיעה טבע בדצמבר, מפעל טבע-אשדוד נכלל בתהליך הארגון מחדש אשר מתבצע כמתוכנן בישראל ובעולם, במטרה להקטין את בסיס העלויות בשל החוב הכבד שרובץ על החברה והנסיבות העסקיות המורכבות עמן היא מתמודדת", נמסר בהודעת החברה

"בהתאם להודעתה, בחנה טבע במהלך החודשים האחרונים אפשרות למכור את המפעל, אולם לצערנו לא נמצא רוכש מתאים. לאור האמור, נאלצת החברה לסגור את מפעל טבע-אשדוד", צוין עוד בהודעה.

עוד נמסר מטבע: "החלטה זו כואבת ומצערת אך עם זאת בלתי נמנעת, משום שחלק מפעילותו של המפעל אינה נמצאת בתחומי הליבה של טבע, וכן משום שייצור שקיות העירוי, המהווה כמחצית מכלל הפעילות במפעל, אינו רווחי. טבע תסיים את העסקתם של כמחצית מ-175 עובדי המפעל במהלך החודשים הקרובים בעוד שהעובדים הנותרים יוכלו להמשיך לעבוד בחברה עד לסגירתו הסופית במארס 2019".

"טבע תנהג בכבוד, בהגינות וברגישות ותעניק לעובדי טבע-אשדוד תנאי פרישה מיטיבים - מעל ומעבר לחוק - כמו גם שירותי השמה, הכשרה וייעוץ מקצועי. טבע מקיימת דיאלוג ותהליך היוועצות עם נציגות העובדים וההסתדרות ומקווה שגם הפעם ההידברות תוכיח את עצמה ונצליח לסיים תהליך מורכב זה בהסכמות", הוסיפו בחברה.