נאסר לרכישה. תנ"ך
נאסר לרכישה. תנ"ךistock

במסגרת צעדים חדשים שננקטים בחודשים האחרונים בסין במטרה להגביר את הפיקוח על הדתות במדינה, אסרה הממשלת המקומית על קמעונאיות מקוונות למכור את התנ"ך.

על פי ה'ניו יורק טיימס', לפני ימים אחדים פורסמה ההחלטה על כך באופן רשמי והשבוע היא נכנסה לתוקף. חיפושים במנועי החיפוש באינטרנט המקומיים לקניית ספר תנ"ך לא העלו תוצאות.

בעיתון העסקים 'דה מרקר' דווח כי באתרים JD.com, Taobao ואמזון לא ניתן למצוא את התנ"ך אם כי חלק מהקמעונאיות עדיין הציעו למכירה ספרי פרשנות על התנ"ך או ספרים מאוירים אודותיו.

מדובר בכחלק מסדרת מהלכים לצמצום השפעת הנצרות בסין. מבין הדתות המרכזיות בסין - בודהיזם, טאואיזם, איסלם והדת הסינית העממית עממיות - הנצרות הינה היחידה שהספר המרכזי שלה אינה נמכר באפיקים מסחריים רגילים. התנ"ך מודפס בסין אולם נמכר באופן חוקי אך ורק בחנויות ספרים של כנסיות.

גורמים בממשלה המקומית הסבירו כי הופעתן של קמעוניות אינטרנט יצרה פרצה שאיפשרה לרכוש בקלות ספרי תנ"ך. לכן, הסבירו, באה ההחלטה הממשלתית "לתקן את הפרצה".

באופן אירוני, דווקא הקוראן נמכר באינטרנט בסין וגם בחנויות בספרים, ובניגוד לתנ"ך הוא אף נושא את המקבילה הסינית של מספר ספר בתקן בינלאומי (ISBN).