התפרעות במאה שעריםדוד אזמן

דוד אזמן, איש נדל"ן מניו יורק, נכח בהתפרעות נגד החייל החרדי במאה שערים אתמול והזדעזע.

"כמי שמבקר בישראל מספר פעמים בשנה, לא נכחתי מעולם – למזלי – בהתנהגות הנוראה של הדור הבא של מאה שערים... עד היום", כתב לערוץ 7.

"בזמן שערכתי קניות עם בני למתנות, תפסה את אוזני לפתע הקריאה 'חרדק', שהופנתה אל בחור אמריקני במדים, עם כיפה על הראש, שערך קניות בסמוך אלי", סיפר. "הצעקות הלכו וגברו ככל שקהל הילדים הלך וגדל. בעלי החנות ניסו לפזר אותם. הם נאלצו לסגור את תריסי הברזל ולהגן עלינו, ביחד עם החייל, בתוך החנות, עד שהמשטרה ומד"א הגיעו.

"כל התיירים בחנות אמרו כמה שזה עצוב לראות את הילדים והנערים הבלתי מחונכים הללו מוחים נגד אחד משלנו, שמסכן את חייו מדי יום כדי להגן על כולנו!", הוסיף אזמן.

"בזמן שחיכינו בפנים, כאשר הקהל בחוץ קורא 'חרדק', ואז 'נאצים' כשהמשטרה הופיעה, הבנתי שמשהו חייב להיעשות, משני הצדדים", אמר. "יש לנקוט פעולה משפטית מול ההסתה נגד חיילים, והרבנים בשכונות הללו צריכים להרים את קולם ולומר, זה לא בסדר. כולנו עם אחד, בין אם אנו חובשים שטריימל, כובע שחור, כיפה סרוגה או שום כיפה בכלל".

אזמן סיכם: "בחור עם רובה M-16 ביד, שמגן על ארצנו, היה חסר אונים ונזקק לליווי מהדלת האחורית כדי שהשונאים הללו לא יתקיפו אותו. איך אסביר לבני בן התשע מה שקרה?... זה לא מה שהקב"ה רוצה מאיתנו".