מירי רגב
מירי רגבצילום: משרד התרבות והספורט

שרת התרבות והספורט מירי רגב התייחסה היום (שני) במסיבת העיתונאים שנערכה בהר הרצל לקראת טקס הדלקת המשואות לפרסומים כי נשיא הונדורס שוקל שוב את הגעתו לטקס.

"לא דיברתי עם משרד החוץ ולא הספקתי לשוחח עם ראש הממשלה. אם נשיא הונדורס יחליט לא להגיע לאור ההשמצות של החברים מהאופוזיציה ובראשם תמר זנדברג זה מכוער", אמרה רגב.

לדבריה, "האופוזיציה חברה עם ארגוני ה-BDS נגד מדינת ישראל כדי לכבות את המשואה. האופוזיציה איננה מבינה את ההשלכות ואת עוצמת הפגיעה בקשרי החוץ של מדינת ישראל. זנדברג עסוקה בלתקוף את צה"ל ולהאשים את ישראל בוועדות חקירה ועסוקה בספינים שישכיחו את העובדה ששיקרה על כך שהתייעצה עם קלוגהפט".

רגב ציינה כי האורח מהונדורס כלל לא היה אמור להדליק משואה. "נשיא הונדורס לא נבחר להדליק משואה אלא ללוות נציגה של מש"ב - יחידה מיוחדת שמביאה לעולם את הידע והחוכמה של מדינת ישראל בהרבה תחומים. פה במדינה יש להם באופוזיציה מה לומר כדי להרוס כל חגיגה במדינה".

"נשיא הונדורס חתם על הסכם של 150 מיליון דולר עם מדינת ישראל. לא ראיתי שהגברת זנדברג צייצה על זה ופרגנה. האופוזיציה צריכה להיות אחראית ולהשתתף בחגיגות, לא להשמיץ נשיא שנבחר על ידי העם שלו. מקווה שיגיע לכאן כי זה מכובד לנו", סיכמה רגב.