Sarah Huckabee Sanders
Sarah Huckabee SandersReuters

דוברת הבית הלבן, שרה האקבי סנדרס, אומרת כי רוסיה בגדה במחוייבות שלה לעצור את השימוש של משטר אסד בנשק כימי.

היא הוסיפה כי "בשלב הנוכחי ארצות הברית אינה מבצעת מתקפות בסוריה".

האקבי סנדרס אמרה עוד כי "הנשיא האמריקני מעוניין להשיב את החיילים שלנו הביתה, ברגע שנשלים את המשימה להרחיק את דאע"ש מסוריה".

נזכיר כי אתמול הביע נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, זעם על הטבח הכימי בסוריה בסדרת ציוצים סוערים, בהם השתמש פעמיים בכינוי "חיה" כלפי נשיא סוריה אסד.

טראמפ גם האשים את נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, ואת איראן, בתמיכה באסד, ואיים כי יגבה "מחיר כבד" על הטבח.

"הרבה הרוגים, כולל נשים וילדים, בהתקפה כימית חסרת פשר בסוריה", צייץ טראמפ. "אזור הזוועה נמצא תחת סגר ומוקף ע"י הצבא הסורי, וכך נמנעת גישה כלשהי מהעולם החיצון. הנשיא פוטין, רוסיה ואיראן אחראיות לתמיכה ב'אסד החיה'. ייגבה על כך מחיר כבד".

"פיתחו את האזור מיידית לסיוע רפואי", דרש הנשיא. "עוד אסון הומניטרי ללא כל סיבה. חולני"

טראמפ הוסיף כי אילו הנשיא ברק אובמה היה עומד מאחורי האיום שלו לפעול נגד סוריה בגין המתקפות הכימיות – בהצהרת "הקו בחול" המפורסמת – האסון הסורי היה מסתיים מזמן ו"אסד החיה היה שייך לדפי ההיסטוריה!".

במתקפה הכימית נהרגו יותר מ-150 בני אדם ונפצעו מאות נוספים.

ביולי 2012 הודתה סוריה כי יש בידיה נשק כימי, ועקב זאת הצהיר אובמה כי שימוש סורי בנשק כימי יהווה חציית קו אדום – "קו בחול", בלשונו של אובמה – שיגרור מתקפה צבאית אמריקאית על סוריה. ב-21 באוגוסט 2013 התרחשה המתקפה הכימית בע'וטה שבמחוז ריף דמשק, בה נהרגו כ-1,400 בני אדם, רובם אזרחים.

אובמה תכנן תקיפה צבאית בסוריה בתגובה, אך לבסוף ויתר עליה וחתם במקום זה על הסכם לפיו רוסיה תערוב לחיסול מלאי הנשק הכימי של סוריה. חיסול זה אכן התקיים, אך באופן חלקי בלבד.