הריסון הערב מול שחקני חולון. ניצחון מפתיע
הריסון הערב מול שחקני חולון. ניצחון מפתיעצילום: אודי ציטיאט, מנהלת הליגה

מצפון תפתח הרעה. מאז חזרתה לליגת ווינר סל, גברה הפועל גלבוע/גליל על כל הקבוצות פרט לאחת: הפועל חולון. האדומים מהעמק אמנם ניצחו את הסגולים בגביע ווינר סל בטרום העונה, אבל בליגה עמדו נגדם על רצף של 6 הפסדים.

הערב (שני), הצליחו האדומים מהצפון להפתיע את המדורגת ראשונה בטבלת ליגת ווינר סל דווקא באולמה הביתי, כשגברו על חולון, לראשונה מאז דצמבר 2014, בתוצאה 94:89.

אחרי שקטעו במחזור שעבר רצף שיא של ארבעה הפסדים, הפעם הצליחו האדומים מהצפון לנצח בחוץ, דבר שלא עשתה זה זמן רב ועוד אחרי שכבר הייתה בפיגור דו-ספרתי במהלך המשחק.

אולי זו הנסיעה הארוכה מהבית לחולון, אולי האווירה שהקהל המקומי שהגיע בהמוניו סיפק, לאורחים מהגלבוע לקח זמן להיכנס למשחק, דבר שמחזיקת הגביע הטריה בראשותו של גלן רייס ג'וניור ניצלה במהירות ולאחר 10 דקות ראשונות הובילה זו בבטחה בתוצאה 21:32.

בפתיחת הרבע השני ההפרש כבר הספיק לתפוח והגיע ל-13 הפרש, אבל הגנת ברזל אדירה של האורחים עצרה את החולונים וההפרש הלך והצטמק עד לנקודה אחת בלבד, עם 35:36 לזכות חולון. מכאן ואילך גלבוע לא עצרה ורגע לפני הירידה להפסקת המחצית הפכה את התוצאה וירדה כשהיא מובילה בתוצאה 53:48.

חולון עוד הספיקה להשוות בפתיחת הרבע השלישי אבל שחקני האורחת מהצפון בראשותם של ליידי ובראון לא ראו ממטר, ועשו לחולון מה שזו עשתה ללא מעט קבוצות העונה - פשוט קלעו בלי הפסקה. זה עזר לה לרדת ביתרון 78:70 אל הרבע האחרון והמכריע.

הרבע האחרון היה מותח ולפרקים נראה היה שחולון תצליח לעשות את המהפך שלה שיביא לה את הניצחון, אבל בסופו של דבר הנחישות והיעילות היא שניצחה ושחקני גלבוע חגגו ניצחון ראשון על חולון מאז חזרו לליגת העל בתוצאה 94:89 ומחברת שני ניצחונות ברציפות לראשונה מאז הסיבוב הראשון בתוספת לפער של 2 נקודות בקרב על העלייה לפלייאוף.

חולון מנגד סופרת הפסד שני ברציפות באולמה הביתי ונעצרת לאחר 10 ניצחונות רצופים בכל המסגרות. יתירה מכך, אם מכבי ת"א תנצח מחר, היא תשתווה אליה במספר הנקודות בפסגה ועשויה לאבד לה את המקום הראשון בטבלה.

קלעו לחולון: רייס ג'וניור 21, אלכסנדר 19, הולוואי 13, פניני 10, וולדן ותומאס 8 כ"א, הרוש 5, קולמן 3, קליין 2.

לגלבוע/גליל: בראון 32, לידיי 30, הריסון 18, שוכמן 10, וויליאמס וראובן 2 כ"א.

תוצאות יתר המשחקים שהתקיימו הערב במסגרת המחזור ה-23 בליגת ווינר סל:

הפועל תל אביב - מכבי ראשון לציון 79:82, הפועל אילת - עירוני נהריה 73:83.