ארכיון
ארכיוןצילום: דובר צה"ל

בימים האחרונים אני שומע את כל הדיבורים על ירי מופרז ומיותר בתהלוכת הטרור, דיבורים שהגיעו לשיאם בהסתייגות הצדקנית מצהלות השמחה של הצלף בסרטון. שומע ונדהם.

נדהם איך אותם אנשים שלא ישנתי למענם ימים על גבי ימים, שהזעתי ליטרים שלמים למענם, שניתקתי מגע מהחיים הנורמליים כדי שיחיו ברוגע מנצלים את אותו רוגע כדי ללכלך עליי ועל חבריי. על הלוחמים שאין להם יום ואין להם לילה, אין חג ואין שבת, אין משפחה וחברים. על הלוחמים שעד לרגע זה סוגרים כבר ארבעים יום בגבול הרצועה.

כן, גם אני העברתי עשרות שעות על סוללות עפר ובעמדות שונות מול אספסוף ערבי שרוגם אותך ברוגטקות ובקלע דוד, שמקלל וחותר אל הגדר. בעצם, אל מעבר לגדר. גם אני עמדתי מול אותם מפגינים 'תמימים'.

למי שלא הבין, הם באים לא כדי לומר לנו שלום, הם חותכים את הגדר ופוגעים ביכולותיה המבצעיות. תחביבים נוספים שלהם באזור הגדר הם: זריקת רימוני-יד, הנחת מטענים ואפילו ירי. הכול כמובן במהלך הפרות סדר תמימות או עבודות חקלאיות. הנה סיפור: עגלון תמים התקרב לגדר והותיר בעקבותיו מטען רצחני שזוהה רק לאחר זמן. כשפוצץ בצורה יזומה הוא ריסק לחלוטין את הגדר וקל היה לנחש מה היה קורה לכוחות אילו הוא הופעל. זה לא אגדות, הייתי שם. עכשיו אתם בטח מבינים למה יש צורך בהרחקתם בכל מחיר ממרחב הגדר.

חשוב לי שתבינו עוד עניין, אנו נמצאים שם 24/7 על הגדר עבורכם. פועלים כל העת מול ארגון טרור שמתצפת עלינו כל העת, בוחן אותנו מאיים ומנסה לפגוע בנו בכל דרך. בסיטואציה הזו אנו נמצאים דקה דקה, יום יום במשך תקופה. כדי לעמוד בסיטואציה כזו ולפעול נכון צריך להיות לוחם. להבין שיש פה אויב שבוחן אותך ולרצות לפגוע בו, להרתיע אותו, להציב לו קווים אדומים ובמילים בוטות 'להוריד לו את הראש'. לוחם כשמו כן הוא - לוחמני וחותר למטרה אחת - עמידה במשימה: הגנה על מדינת ישראל ותושביה. זה הראש שלנו, זו השגרה שלנו.

כשאנו עומדים במשימה הזו ופוגעים באויב, סמוי כגלוי, אנו שמחים ומלאי סיפוק. זה לא רק לגיטימי, זה חיוני.

מצופה ממי שנהנה מעמל כפינו, מזיעת גופנו ונהנה מחיים נוחים על חשבון חירותנו לא להשמיץ אותנו, לא להתייפייף על חשבוננו.

וליפי-הנפש שמלינים על מוטיבציה נמוכה בגיוס לקרבי מומלץ לעשות חישוב פשוט של אחד ועוד אחד.
חברים יקרים שלי שטוחנים סיור ועוד סיור, עוד משימה ועוד עמדה, שמתגעגעים לבית וקצת נורמליות, שנותנים את הנשמה לעם ישראל:

מצדיע לכם ואוהב אתכם!

לוחם גולני