קידום
קידוםצילום:pixabay

אמנם עדיין אנו רואים מודעת פרסומת בעיתונים הכתובים ושומעים פרסומים ופרסומות שונים באמצעי התקשורת השונים- הרדיו והטלוויזיה, ואולם האינטרנט – ללא ספק – עולה על כולם.

אז על פי הנחות אלו- איך מפרסמים עסק באופן היעיל ביותר באינטרנט? כשאנו חושבים על חיפוש אחר חברה או פרסומת של עסק דרך אתרי החיפוש באינטרנט או דרך מנועי החיפוש המוכרים- ברור לנו, שככל שהפרסום יופיע בעמוד גבוה וראשוני יחסית במנועי החיפוש- כך יעלה מאוד הסיכוי שנפנה אליו ונעיין בו.

הנחת היסוד המקובלת ביותר על פי ההתנהגות הפסיכולוגית הידועה של הגולשים הממוצעים היא שכל אדם הבוחר לאתר עסק דרך שיווקו במנועי חיפוש אינטרנטיים- יחפש דרך מילות מפתח או ביטויים נפוצים במיוחד, ואז יפנה לתוכן השיווקי על פי התוצאות הקרובות ביותר לתחילת החיפוש- בעמוד הראשון או לכל היותר השני של החיפוש. במיוחד, כמובן- במיקומים הראשונים שלהם.

אם כן, מה תפקידו למעשה של מקדם האתרים? אז על פי הנחות מקובלות וידועות אלו- איש קידום האתרים מתמחה ומקצועי ידע לנתח באופן מושכל ולוגריתמי את מנועי החיפוש ובמיוחד על פי מילות המפתח המקודדות לכל חברה ועסק- הוא ינתח את שוק החברות המתחרות, וכך ימצא את הדרך היעילה והבטוחה ביותר לקדם את אתר העסק המבוקש למיקום אטרקטיבי וגבוה יותר על מנת להבטיח את כניסתם של גולשים רבים ככל האפשר ואת התעניינותם דווקא באתר זה ולא באתרים מתחרים. מקדם האתרים לא יסתפק בהעלאת האתר השיווקי למיקום גבוה בדרגת החיפוש במנועי האינטרנט באופן חד פעמי- שהרי לכל עסק שיווקי יש מקדם אתרים משלו- ועל כן יש חובה לעקוב אחרי הנתונים באופן עקבי, מסודר ומוקפד ובכך למנוע מעסקים מתחרים לדחוק את האתר מטה לשולי מנוע החיפוש ובכך לגרום לו אובדן ניכר של לקוחות פוטנציאלים.

מה חשוב לבצע בעת קידום האתר? מובן, שהרעיון המשמעותי ביותר שעומד בבסיסו של כל עסק קידום האתרים הוא שהחברה תצליח בסופו של דבר להפיק תועלת מרבית מתהליך קידום אתרים ותוכל לפרוח ולשגשג בעיקר בזכות מימוש הפוטנציאל העסקי הגלום בה – שבה לידי ביטוי בזכות מאבק חסר פשרות על ביסוס מעמד האתר במיקום קבוע מבוקש.